תוספת שטחים למבני חינוך, ספורט ואגף חדש: עיריית י-ם אישרה את תוכנית הגימנסיה העברית

הוועדה המקומית בבירה אישרה את התוכנית למתחם בית הספר הממוקם ברחביה. התוכנית שהוגשה על ידי אגף מבני ציבור בעיריית י-ם כוללת תוספת כיתות לימוד, התווית שבילי הולכי רגל ואופניים, התווית מדרכות ומפרצי העלאה והורדת נוסעים

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית לגימנסיה העברית ( ארד סימון אדריכלים ומתכנני ערים)הדמיה של התוכנית לגימנסיה העברית ( ארד סימון אדריכלים ומתכנני ערים)

 

עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובניה אישרה בשבוע שעבר את תכנית מתחם הגימנסיה העברית בשכונת רחביה. מדובר בשטח בגודל של כ-23.5 דונם, בו קיים כיום אזור מבני ציבור המחולק לשני מרחבים מרכזיים שכוללים ברובם בתי ספר, אך גם שימושים אחרים כגון בית כנסת, גני ילדים ושלוחה של מינהל קהילתי.

התכנית מציעה תוספת שטחי בניה להקמת מבני חינוך, ספורט, קהילה, כיכר ציבורית וחניון תת קרקעי, הכוללים עיבוי מבני חינוך קיימים, בינוי מבנה חינוך חדש, תוספת אגף חדש – כל אלה בתוספת כיתות לימוד. כמו כן, התכנית כוללת תוספת קומות על מבנה בית כנסת קיים.

התוכנית הוגשה על ידי אגף מבני ציבור בעיריית ירושלים ועורך התכנית הינו משרד "ארד סימון אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ".

כמו כן, התכנית קובעת הוראות לפיתוח השטחים הציבוריים הפתוחים במתחם המדובר, לרבות הקמת כיכר ציבורית, גנים ציבוריים, התווית שבילי הולכי רגל ואופניים, התווית מדרכות ומפרצי העלאה והורדת נוסעים. במהלך הדיון נבחן גם נושא מערכת השבילים בדגש על שבילי אופניים ופיתוחם במתחם, הנחיות שימור למבנים קיימים במתחם וחניון תת-קרקעי, בהתאם לתכנית מתאר שכונת רחביה.

הגימנסיה העברית בירושלים ע"ש יצחק בן-צבי היא בית ספר התיכון הראשון שהוקם בירושלים, ושוכן כאמור בשכונת רחביה, הגימנסיה נוסדה בימי העלייה השנייה בשנת 1909 בשם "הגימנסיה העברית בירושלים". מטרת מייסדי הגימנסיה הייתה החיאת התרבות העברית. תוכנית הלימודים שילבה ידע כללי עם תרבות עברית, היסטוריה יהודית וידיעת הארץ.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "התוכנית נועדה לשדרג ולהרחיב את מבני החינוך הקיימים, תוך שימור הקיים לצד בנייה חדשה, יצירת חללים פתוחים ומערכת שבילים ודרכים חדשה. כל אלו נועדו להביא לניצול מיטבי של השטח שיספק מענה לחוסר בצרכי ציבור ולצרכים החינוכיים הגדלים, במטרה לייצר סביבה לימודית מודרנית ונגישה לרווחת התלמידים וצוותי החינוך".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםרחביהירושלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...