לאחר שכבר אושרה למתן תוקף: חלופת תמ"א 38 בגבעתיים תחזור לדיון בהתנגדויות

הסיבה לצעד החריג - פערים גדולים בין תוכנית ההתחדשות הבניינית שהופקדה ובין זו שאושרה לבסוף, מבלי שניתנה לוועדה המקומית או ליזמים האפשרות להתנגד. ההערכה היא כי הגרסה החדשה של התוכנית תהיה מרוככת יותר מבחינת היקפי הבניה

שיתוף הכתבה
ראש עיריית גבעתיים רן קוניק ויו"ר הוועדה המחוזית תל אביב ערן ניצן (רונן אקרמן, פיני חמו, עיריית גבעתיים)ראש עיריית גבעתיים רן קוניק ויו"ר הוועדה המחוזית תל אביב ערן ניצן (רונן אקרמן, פיני חמו, עיריית גבעתיים)

בצעד חריג החליטה ביום רביעי השבוע הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב להחזיר להתנגדויות את תוכנית ההתחדשות הבניינית של גבעתיים , שאושרה למתן תוקף בפברואר השנה. זאת מאחר שהתוכנית שאושרה היתה שונה מהותית מהתוכנית שהופקדה, מבלי שניתנה הן לוועדה המקומית והן ליזמים האפשרות להתנגד לה.

כך למשל, בוטלו בתוכנית המאושרת מכפילי דירות ומכפילי שטח בנוי ביחס למצב קיים שנכללו בתוכנית המופקדת, ובמקומם הוכנס קריטריון של נפח בנייה הנגזר מנוסחה המבוססת על שטח המגרש ורוחב הרחוב. בנוסף לכך, הגבילה תוכנית ההתחדשות הבניינית שאושרה את הבנייה לעד 8 קומות.

בפורום יזמי התחדשות שערך מרכז הנדל"ן במאי השנה, חשף מהנדס העיר, האדריכל שגיא תמרי, כי הוועדה המקומית גבעתיים אישרה לאגף ההנדסה להגיש ערר על החלטת הוועדה המחוזית תל אביב לאשר למתן תוקף את התוכנית הבניינית של העיר, או להגיע עמה לסיכום על קיום דיון חוזר בתוכנית. תמרי הסביר כי הסיבה לכך היא כי בין התוכנית שהופקדה על ידי העירייה ובין התוכנית שאושרה בסופו של דבר על ידי הוועדה המחוזית, ישנם פערים.

ב-8 ביולי שמעה ועדת המשנה להתנגדויות את עמדתם של העירייה ושל בעלי קרקעות שהגישו עתירה בעניין. שלשום קיבלה הוועדה המחוזית את בקשת עיריית גבעתיים ובעלי הקרקעות לדיון חוזר מכיוון שלמרות שנערכו שינויים מהותיים לא היה ניתן להגיש התנגדויות. כעת יהיה ניתן להגיש התנגדויות מחדש ל-45 יום. עם זאת הפרסום להתנגדויות יהיה רק בשילוט בתחומי התוכנית ובאתרי האינטנרט של הוועדה המקומית ובמינהל התכנון אך לא בעיתונים וברשומות.

הוועדה המחוזית ציינה שתדון בגרסה מרוככת יותר של התוכנית ונפחי הבנייה, כך שלא יועמסו זכויות בנייה רבות מדי על מגרשים קטנים - דבר שייצור צפיפות רבה (שכבר כיום היא מהערים הצפופות בארץ מבחינת מספר אנשים לקמ"ר, שנייה רק לבני ברק, על פי נתוני הלמ"ס). הוועדה מתייחסת גם לגרסה מרוככת יותר לגובה הקומות ומציינת שתאפשר לוועדה המקומית לסטות בתנאים מסוימים מגובה הקומות שנקבעו בתוכנית, לפי שיקול דעתה.

לגבי תוספת יחידות הדיור, ציינה הוועדה המחוזית שהתוכנית תתכלה לאחר תוספת של 3,000 דירות או 5 שנים מיום אישורה (עם אפשרות הארכה ב-5 שנים באישור ועדה מקומית), המוקדם מביניהם, ובכל 500 דירות תוספתיות תעירך בדיקה של מהנדס העיר לגבי מענה לצורכי ציבור.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביבהוועדה המקומית לתכנון ובנייה גבעתייםשגיא תמריהתחדשות בניינית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...