בתוך שנה: זינוק של 13.3% בשכר הממוצע בענף הנדל"ן למעל 15 אלש"ח

כך עולה מנתונים שמפרסמת היום (א') הלמ"ס על גובה השכר הממוצע במשק בחודש מאי. הנתון אינו כולל את ענף הבניה, בו חל גידול צנוע של 4.6% בלבד בשכר, שעומד על כ-12.5 אלף ש"ח

שיתוף הכתבה
בנייה בתל אביב (שאטרסטוק)בנייה בתל אביב (שאטרסטוק)

השכר הממוצע בענף "פעילות בנדל"ן" עמד בחודש מאי האחרון על 15,149 ש"ח, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) שפורסמו היום (א'). מדובר בעלייה של 13.3% לעומת מאי אשתקד, שיעור עלייה גבוה ביותר מפי 2 לעומת השכר הממוצע במשק שעלה באותה תקופה ב-6.1% (במחירים שוטפים) ונכון למאי 2024 עומד על 13,044 ש"ח. עם זאת, בענף הבינוי השכר הממוצע עומד על 12,625 ש"ח, וכאן מדובר בעלייה של 4.6% בלבד.

המשק מחולק לענפים כלכליים על פי סיווג הלמ"ס. שני הענפים הבולטים בעולם הנדל"ן הם ענף "פעילות בנדל"ן" שכולל את תתי הענפים הבאים: "פעילות בנדל"ן בבעלות עצמית" הכולל קנייה, מכירה, השכרה ותפעול נדל"ן בבעלות עצמית כגון בנייני דירות ובתי מגורים, בניינים שאינם למגורים, כולל אולמות תצוגה ומרכזי קניות וקרקעות. תת ענף זה אינו כולל פיתוח מיזמי בנייה למכירה, חלוקת קרקעות לחלקות והשבחתן, הפעלת בתי מלון, אירוח כפרי (צימרים), הפעלת אתרי קמפינג והפעלת אכסניות עובדים או מעונות סטודנטים.

תת ענף שני הינו "פעילות בנדל"ן על בסיס עמלה או חוזה" הכולל סוכנים ומתווכים בתחום הנדל"ן, תיווך בקנייה, מכירה והשכרה של נדל"ן על בסיס עמלה או חוזה, ניהול נדל"ן על בסיס עמלה או חוזה ומתווכי דירות המשמשים כצד שלישי בעסקאות נדל"ן. תת ענף זה לא כולל שירותי שמאות, שירותים משפטיים ושירותי תמיכה משולבים לאחזקת מבנים. תת ענף שלישי הינו שירותי שמאות בתחום הנדל"ן ומתייחס לשירותי שמאות בלבד.

ענף הבינוי כולל מספר רב של תתי ענפים. הבולטים שבהם: "עבודות בנייה כלליות ומיוחדות" -  המשמשות לבניית מבנים ובניינים ולעבודות הנדסה אזרחית, בכלל זה בניית מבנים ובניינים חדשים, בניית תוספות למבנים קיימים, שיפוץ ותיקון של מבנים קיימים, הקמת מבנים ובניינים טרומיים באתרי בנייה ובנייה של מבנים זמניים.

תת ענף נוסף הוא "בנייה כללית", המתייחס לבנייה של בנייני מגורים, בנייני משרדים, בנייני מסחר, מבנים ציבוריים, מבנים לשימוש חקלאי וכו', או עבודות הנדסה אזרחית כגון סלילת כבישים ורחובות, הקמת גשרים, כריית מנהרות, הנחת מסילות רכבת, בניית שדות תעופה, הקמת נמלים ומיזמי בנייה אחרים הקשורים למים, הקמת מערכות השקיה ומערכות ביוב, בניית מתקני תעשייה, הנחת קווי צינורות וקווי חשמל (עיליים ותחתיים), בניית מתקני ספורט וכדומה. ענף זה כולל גם שיפוץ של בניינים ומתקני תשתיות בתחום ההנדסה האזרחית.

אחת לרבעון מפרסם הלמ"ס נתוני שכר על חלק מתתי הענפים בענף הבינוי. מהפרסום האחרון מיולי 2024 עולה כי בענף הבינוי, השכר הממוצע ברבעון הראשון של שנת 2024 בתת ענף "בניית מבנים ובניינים ועבודות בנייה מיוחדות" עמד על 12,241. בתת ענף "שיפוץ מבנים ועבודות בניין עמד השכר הממוצע ברבעון הראשון של שנת 2024 עמד על 8,235 ש"ח. בתת ענף "עבודות הנדסה אזרחיות" עמד השכר הממוצע על 14,128 שקלים ואילו בתת ענף "הריסת מבנים והכנת אתרים לבנייה, התקנת תשתיות חשמל ותשתיות ביוב" עמד השכר הממוצע על 12,671 שקלים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:למ"סבינויהשכרהקניית דירהשמאות מקרקעיןתיווך מקרקעין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...