הפטור מהיתר להקמת ממ"ד: "כמעט 4,500 בקשות הוגשו מאז אושרו התקנות"

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה המליצה לשר הפנים להאריך את הוראת השעה לפטור מהיתר לשם הקמת ממ"ד בצמודי קרקע ומבנים בני 2 קומות. נציג פיקוד העורף חשף בדיון: מאז אושרו התקנות באוקטובר אשתקד, הוגשו 441 בקשות לתוספת ממ"ד במוסדות חינוך

שיתוף הכתבה
בניית ממ"ד (דוברות עיריית בת ים)בניית ממ"ד (דוברות עיריית בת ים)

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות נתן אלנתן, המליצה היום (ג')  לשר הפנים להאריך את הוראת השעה לפטור מהיתר לשם הקמת מרחב מוגן דירתי (ממ"ד) למבנים בני 2 קומות ולצמודי קרקע. במהלך הדיון, נציג פיקוד העורף הציג נתונים שהראו כי מאז אושרו התקנות לפטור מהיתר, הוגשו 4,470 בקשות לתוספת ממ"ד במבנה מגורים – מתוכן אושרו 3,732. כמו כן, הוגשו 441 בקשות לתוספת ממ"ד במוסדות חינוך. 

כזכור, ב-17.10.23, אישרה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה שורה של החלטות לטיפול בנושאים הקשורים בהיערכות העורף, בתוך כך קבעה תקנות פטור מהיתר לממ"דים בצמודי קרקע ובמבנים בני 2 קומות שקווי הבניין של השטח מאפשרים את הקמת הממ"ד, בהתאם לבדיקה של עורך התוכנית.

בנוסף קבעה המועצה הארצית מסלול מהיר להקמת ממ"דים בכל רחבי הארץ. בעקבות המצב הביטחוני והדחיפות הרבה בצרכי מיגון של תושבים, אושרה תוכנית מתאר ארצית חדשה שתאפשר מסלול מהיר להקמת ממ"דים בכל חלקי הארץ (תמ"א/ 40/ א/ 1/1). התוכנית החדשה היא הרחבה של תוכנית המתאר הארצית (תמ"א 40/א/1) שאושרה בשנת 2019 וחלה על יישובי גבול הצפון בלבד, ומאפשרת הליך מזורז למיגון בטווח של כ-9 ק"מ מהגבול הצפוני. 

כיום, הקמת ממ"ד אפשרית בהתאם להוראות התוכנית החלה על המגרש, וכל חריגה ממנה מחייבת הליך של פרסום הקלה. תוכנית תמ"א 40/א/1 שחלה על יישובי הצפון, מאפשרת הקמת ממ"ד גם בסטייה מהוראות התוכניות המפורטות החלות על המגרש, ועם הרחבתה לכלל חלקי הארץ ניתן יהיה בכל מקום להוציא מכוחה היתר בניה להקמת ממ"ד, גם אם אינו תואם את התוכנית המפורטת.

כמו כן, אישרה המועצה את הרחבת התקנות גם להקמת ממ"ד במבני ציבור. התקנות קובעות כי על מגרש המיועד לשימושים ציבוריים אפשר יהיה לבנות תוספת מרחב מוגן למבנה ציבור קיים בפטור מהיתר בנייה. זאת בהתאם למגבלות של עד גובה 2 קומות ושטח המרחב המגן יהיה עד 30 מ"ר נטו. התקנות יחלו בין השאר על מבני דת, מתנ"סים, מרפאות, מבני תחנות משטרה ומגן דוד, משרדי רשויות מקומיות ועוד.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייהממ"דמיגון מבניםהיתר בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...