אחרי שבשנה שעברה סיימה בהפסד: G City עם רווח נקי של 329 מלש"ח ברבעון השני

חברת הנדל"ן המניב הגלובלית עדכנה כי השלימה מכירת נכסים בלמעלה מ-4 מיליארד ש"ח במסגרת התוכנית האסטרטגית למימוש נכסים. החברה מעריכה כי בשנתיים הקרובות תמכור נכסים בעוד למעלה מ-3 מיליארד שקל

שיתוף הכתבה
חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל ג'י סיטי (ג'י סיטי)חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל ג'י סיטי (ג'י סיטי)

התוכנית האסטרטגית של G City עובדת? ברבעון השני של השנה רשמה חברת הנדל"ן המניב הגלובלית רווח נקי אשר הסתכם בכ-329 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כך עולה מהדוחות הכספיים לרבעון השני של שנת 2024 שפורסמו היום (ה').

החברה מעדכנת גם סטטוס בתוכנית האסטרטגית למימוש נכסים ולמיקוד עסקי שעליה הכריזה בחודש אוקטובר 2022 (בחברה ובחברות בבעלות פרטית) כפי שעודכנה מעת לעת: עד כה השלימה החברה מכירת נכסים בלמעלה מ-4 מיליארד ש"ח, ובשנתיים הקרובות תמכור נכסים בעוד למעלה מ-3 מיליארד שקל נכסים שאינם נכסי ליבה, כך מעריכה החברה. 

עוד  מדווחת החברה כי ה-NOI עלה ברבעון בכ-4.8% והסתכם בכ-438 מיליון שקל לעומת כ-418 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-NOI מנכסים זהים עלה ברבעון בכ-8.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ה-NOI בנטרול רוסיה (שבה נמכרו כל הנכסים והביאו להפסד) ונכסים נוספים שנמכרו, עלה ברבעון השני בכ-12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ה-FFO גדל בכ-6.9% והסתכם ברבעון בכ-140 מיליון שקל לעומת כ-131 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.  ה-FFO בנטרול הפעילות ברוסיה ונכסים שנמכרו צמח ברבעון בכ-20.2% והסתכם בכ-137 מיליון שקל לעומת כ-114 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון רשמה החברה גם עליית ערך בנדל"ן להשקעה, נטו (חלק החברה), בהיקף של כ-400 מיליון ש"ח.

למרות מכירת נכסים רבים, בהם כלל הנכסים ברוסיה ובצ'כיה, קבוצת G City  גם רשמה עלייה של כ-2.0% בחציון במספר המבקרים בנכסי הקבוצה לעומת אשתקד; שיעור התפוסה בנכסי הקבוצה נותר גבוה ועמד על כ-95.2% בסוף הרבעון הנוכחי; פדיונות השוכרים בכלל הקבוצה עלו בחציון בכ-4.4% לעומת אשתקד; עלייה ממוצעת של כ-12.3% בשכ"ד למ"ר בחידושי חוזים בחציון (סולו מורחב).  

יתרות הנזילות וקווי אשראי מאושרים בלתי מנוצלים הסתכמו נכון ל-30.6.24 בכ-1.3 מיליארד שקל. יתרות הנזילות ליום פרסום הדוח הסתכמו לכ-2.1 מיליארד שקל וזאת לאחר גיוסי חוב בהיקף של כ-840 מיליון ש"ח לאחר תאריך המאזן. בנוסף דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד רבעוני בסך של 10 אג' למניה.

"התעוררות בהתעניינות מוסדיים בשוק הנכסים המסחריים" 

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל G City: "אנו מסכמים רבעון נוסף עם תוצאות חזקות והמשך צמיחה בכל הפרמטרים התפעוליים והפיננסיים. התוצאות הטובות ובעיקר העלייה המתמשכת בשכר הדירה בנכסים באות לידי ביטוי במהלך הרבעון גם בעליית ערך בנדל"ן להשקעה בכל הטריטוריות בהן אנו פועלים ומהווה עדות נוספת לאיכות הנכסים והנדירות הכלכלית שלהם.

כצמן סיפר כי החברה המשיכה במימוש התכנית האסטרטגית למכירת נכסים ומיקוד עסקי שבמסגרתה, בין היתר, התמקדה הפעילות העסקית במרכז אירופה ובפולין. "כמו כן, הודענו על עסקה משמעותית למכירת נכס בפראג, צ'כיה, וזאת כחלק מיישום תכנית מכירת הנכסים והמיקוד העסקי שלנו במלואה שבמסגרתה אנו מוכרים נכסים שאינם בליבת הפעילות שלנו ופועלים להכנסת שותפים בנכסים מיוצבים שהשבחתם הושלמה. יישום התכנית, יחד עם מהלכים רבים אחרים, מקצרים את מוטת השליטה שלנו, מקטינים את הוצאות ההנהלה ותורמים להגברת היעילות התפעולית בקבוצה". 

לדבריו, "ירידה צפויה בריבית בארה"ב ובאירופה אמורה גם היא לסייע לנו כמו גם ללקוחותינו. אנו רואים התעוררות בהתעניינות שחקנים מוסדיים בשוק הנכסים המסחריים וזאת לאחר מספר שנים שאלו נעדרו מהשוק, כמו גם נכונות גדולה יותר של מוסדות פיננסיים באירופה ובארה"ב לממן נדל"ן מסחרי מעוגן סופרמרקטים במיקומים מצוינים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חיים כצמןG cityנדל"ן מניב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...