י-ם ממשיכה להתחדש: אושר מגדל בן 34 קומות עם 165 דירות בשכונת גילה

הוועדה המחוזית בבירה אישרה למתן תוקף תוכנית פינוי-בינוי של חברת תנופה & עומר הנדסה, במסגרתה ייהרס מבנה ישן עם 36 יח"ד וייבנה על 1.9 דונם מגדל מגורים שיכיל גם קומת מסחר בת 400 מ"ר. הפרויקט ממוקם סמוך לתוואי של הקו הירוק של הרכבת הקלה

שיתוף הכתבה
הדמיה של המגדל בגילה (חברת תנופה)הדמיה של המגדל בגילה (חברת תנופה)

הוועדה המחוזית ירושלים אישרה בשבוע שעבר למתן תוקף מגדל מגורים בן 34 קומות ברחוב אחלמה בשכונת גילה בבירה. מדובר בתוכנית פינוי-בינוי של חברת תנופה & עומר הנדסה בניהולם של אלי פוברסקי ויוסי שפירא. התוכנית, שהתקבלה בוועדה המחוזית במאי 23, הופקדה ביוני השנה ולא הוגשו לה התנגדויות. 

את 36 הדירות הנמצאות כיום במבנה שנבנה בשנות ה-70 של המאה הקודמת יחליף  מגדל שייבנה על 1.9 דונם ויכיל קומת מסחר בת 400 מ"ר ו-165 דירות מגורים. בנוסף לזה יכיל הפרויקט שדרוגים כמו מקומות חניה תת קרקעיים. בקומת הקרקע יוקמו גם מעון וגן ילדים. התוכנית מציעה גם הפקעה לטובת דרך בממשק עם רחובות האחלמה והאנפה ועבור שביל מצד מערב. רחוב אחלמה סמוך לרחוב  מרגלית, שם יעבור התוואי של הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים, המחבר בין שכונת גילה להר הצופים ולגבעה הצרפתית.

בחברת תנופה מסבירים כי חלק מהסיבה ליעילות המיוחדת ולזריזות שאפיינה את קידום הפרויקט, כרוך ברצונן של הוועדה המחוזית ושל העירייה באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לדחוף לקידום של פרויקטים דומים גם בכמה בניינים סמוכים, שגם בהם מתוכננת בניית מגדלים בעתיד. בחברה מציינים גם "את שיתוף הפעולה ההדוק והתמיכה המקצועית שקיבלו מצד כלל הגורמים בוועדה המחוזית ובוועדה המקומית, בדגש על יו"ר הוועדה המחוזית שירה תלמי ומתכנן המחוז דן קינן, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה ומ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר ומהנדס העיר יואל אבן".

את היזם מייצג משרד עורכי דין ש. פרידמן באמצעות עוה"ד יוחאי שכטר, עוה"ד הדיירים הוא משרד אלי תוסיה כהן באמצעות עוה"ד רועי אלקלעי. מתכנן הפרויקט הוא האדריכל עמית מנדלקורן.

חברת תנופה מקדמת בימים אלו תוכניות להקמת למעלה מאלפיים דירות נוספות בירושלים, אשר כוללות שני פרויקטים בשדרות הרצל עם 300 ו-170 יחידות דיור, ושלושה פרויקטים בפסגת זאב המורכבים מ-600, 400 ו-185 דירות. לאחרונה קיבלה טופס 4 למבנה שיהפוך ממבנה שימור לבניין מגורים להשכרה.

מנכ"ל תנופה, אלי פוברסקי: "לא לחינם שכונת גילה מובילה בתנופת בניה וזאת לקראת בואה של הרכבת הקלה שתנגיש את השכונה למרכז העיר. נמשיך לעסוק בבניין ירושלים ובהרחבתה, בשיתוף פעולה הדוק עם הדיירים בכל מקום ועם גורמי המקצוע, ואני רוצה להודות לגורמי המקצוע בעירייה ובוועדה המחוזית שהפגינו כרגיל יעילות וענייניות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית ירושליםגילהתנופהעומר הנדסה ובניהפינוי בינוי ירושלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...