אושרה תוכנית של נקסט אורבן ל-480 דירות במגדלים בשכונת נווה שאנן בחיפה

תוכנית הפינוי-בינוי בחיפה כוללת הריסת 104 יח"ד, מגדלים עד 34 קומות וכ-2,000 מ"ר למסחר ותעסוקה. בנוסף אושרה להפקדה תוכנית התחדשות של מגדלי שרת בטירת הכרמל ליותר מ-300 דירות במגדלים בני 30 קומות

שיתוף הכתבה
הדמייה של התוכנית בנווה שאנן בחיפה (שוורץ בסנוסוף אדריכלים)הדמייה של התוכנית בנווה שאנן בחיפה (שוורץ בסנוסוף אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה, בראשות רות שורץ, אישרה למתן תוקף תוכנית להתחדשות עירונית ביוזמת נקסט אורבן בשכונת נווה שאן בחיפה, הכוללת בנית 480 יח"ד ושטחי מסחר ותעסוקה. עוד אישרה הוועדה להפקיד תוכנית התחדשות ביוזמת חברת מגדלי שרת במגדל העמק, להקמת 316 דירות במגדלים עד 30 קומות. 

התוכנית בחיפה כוללת הריסה של 4 מבני רכבת בני שלוש קומות הכוללים 104 יח"ד. במקומם יוקמו שלושה מגדלים בני 32-34 קומות ומבנה נוסף בן 9 קומות הכוללים ביחד 480 יח"ד, מתוכן 120 דירות קטנות. את התוכנית הגישו הועדה המקומית חיפה וחברת נקסט אורבן שהיא גם היזם בפרויקט. עורכת התוכנית היא אדריכלית פנינה רוזנברג ואדריכל התוכנית הוא דני בסנוסוף.

התוכנית הינה על שטח כולל של 18.5 דונם והיא ממוקמת בין הרחובות ניסנבוים בצפון, פרץ מרקיש במערב ורח' דר' פייזר בדרום. מדובר בהקמת מתחם מגורים חדש במודל של עירוב שימושים המשלב מסחר בהיקף של 1,027 מ"ר, תעסוקה בהיקף של 1,027 מ"ר ומבני ציבור בהיקף של 2,910 מ"ר, תוך חיבור המתחם עם הפארק הסמוך וטיילת להולכי רגל. כמו כן מוצע מגרש נפרד ביעוד של מבנים ומוסדות ציבור.

יו"ר הוועדה המחוזית חיפה, רות שורץ: "התוכנית מצטרפת לשורה של תוכניות להתחדשות עירונית בשכונת נווה שאנן שישנו את פני השכונה. בנוסף להגדלת היצע יחידות הדיור בשכונה, התוכנית כוללת תוספת שטחי ציבור לשכונה וחיבור לפארק הסמוך". 

מגדלים בני 30 קומות בטירת הכרמל

כמו כן, החליטה הוועדה להפקיד תוכנית ההתחדשות עירונית בטירת כרמל. התוכנית שביוזמת חברת מגדלי שרת, הינה על שטח כולל של 11 דונם, והיא ממוקמת ברחוב משה שרת, בסמוך לאצטדיון הכדורגל שיועתק בעתיד לדרום העיר. 

התוכנית כוללת 316 יחידות דיור שיוקמו בשני מגדלי מגורים בני 30 קומות וישלבו מבני ציבור וחזיתות מסחריות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מקצה שטחים למסחר בהיקף של 2,700 מ"ר ולתעסוקה בהיקף של 2,700 מ"ר. כיום מצויים במתחם 3 מבני מגורים בני 4 קומות ובהם 48 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. עורך התוכנית הוא אדריכל יצחק צחי וזאנה.

מתכנן מחוז חיפה  במנהל התכנון, רונן סגל: "מדובר בתוכנית להתחדשות עירונית משמעותית שבאה הן לחדש את המבנים הוותיקים, והן לשפר באופן משמעותי את היקף והיצע השטחים הציבוריים, חיבוריות עם המרקם הבנוי הקיים, ויצירת דופן רחוב פעילה ומזמינה להולכי רגל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפהחיפהשכונת נווה שאנןנווה שאנןהתחדשות עירוניתנקסט אורבן התחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...