ישראל קנדה רוכשת את רשת מלונות בראון בישראל וביוון תמורת כ-100 מיליון שקל

הבוקר (ה') דיווחה החברה לבורסה כי נחתמו מזכרי הבנות, לפיהם תרכוש החברה את כלל המלונות והפעילות של רשת בראון, בהיקף של 1,850 חדרי מלון, מהם כ-800 בתל אביב ובירושלים והשאר ביוון. לאחר השלמת העסקה רשת מלונות ישראל קנדה תכלול כ-3,600 חדרים בארץ ובחו״ל

שיתוף הכתבה
ראובן אלקס, מנכ״ל ושותף ישראל קנדה מלונות, ובעלי השליטה בקנדה ישראל ברק רוזן ואסי טוכמאייר (אריק סולטן, באדיבות ישראל קנדה, היידן, ויקימדיה)ראובן אלקס, מנכ״ל ושותף ישראל קנדה מלונות, ובעלי השליטה בקנדה ישראל ברק רוזן ואסי טוכמאייר (אריק סולטן, באדיבות ישראל קנדה, היידן, ויקימדיה)

ישראל קנדה מלונאות, המוחזקת ב-68% על ידי ישראל קנדה שבשליטת ברק רוזן ואסף טוכמאייר, חתמה אתמול (ד') על שני מזכרי הבנות לרכישת מותג המלונות "בראון", כולל מלונות החברה ביוון ומלונות נבחרים בישראל תמורת 100 מיליון שקל, כך דיווחה החברה היום לבורסה. בסך הכול כוללת העסקה 1,850 יחידות מלונאיות, בהן פעילות רשת בראון ברחבי יוון הכוללת 8 מלונות בהיקף של כ-1,076 חדרי מלון ו-10 מלונות בתל אביב ובירושלים הכוללים 779 יחידות. עוד כוללת העסקה את מועדון הלקוחות, הנכסים הדיגיטליים שבהם מחזיקה בראון וכיו"ב.

המוכרים הם ניר ויצמן, בעל המניות הגדול בבראון, וליאון אביגד מייסד הרשת. מתוך 100 מיליון השקלים שתשלם קנדה, 27 מיליון שקל הם במזומן, והיתרה היא הסבת חוב של בראון לרשת קנדה מלונות. לאחר השלמת העסקה רשת מלונות ישראל קנדה תכלול כ-3,600 חדרים בארץ ובחו״ל. מבחינת ישראל קנדה מלונאות מהווה העסקה פלטפורמה משמעותית להרחבתה של הרשת אל מעבר לים.

המזכרים שנחתמו הם לגבי שתי עסקאות המותנות זו בזו: המזכר הראשון קובע התקשרות בהסכמי שכירות למלונות בישראל ויוון ואת רכישת מותג בראון ביוון, ולפיו קנדה מלונות תתקשר בהסכמי שכירות עם המשכירים ביחס למלונות בתל -אביב ובירושלים וכן תרכוש, ללא תמורה (לכאורה, שכן העסקאות כאמור מותנות זו בזו), את פעילות מלונות בראון ביוון, לרבות חברות התפעול של המלונות ולרבות חתימה על הסכמי שכירות וניהול בקשר עם 8 מלונות ברחבי יוון, הכוללים כ-1,076 חדרים. עוד תרכוש מהמוכרים, ללא תמורה, את חברת הניהול הקיימת של מלנות "בראון" ביוון שהינה גם בעלת הזכויות במותג בראון ביוון ובגרמניה.

המזכר הנוסף הוא מזכר הבנות בין קנדה מלונות לבין בראון הוטלס בע"מ, לפיו קנדה מלונות תרכוש מבראון  ומחברות המוחזקות על ידה את הפעילות העסקית בקשר עם עשרה מלונות ברשת מלונות בראון בתל-אביב וירושלים במצבם Is-As כולל הריהוט, ההשקעות והשיפורים שנעשו בהם, וכן תרכוש את הקניין הרוחני של הוטלס הכולל, בין היתר, את מותגי הרשת, מערכת הזמנות, אתר האינטרנט, נכסים דיגיטליים ומועדון לקוחות וכדומה, בתמורה לסך כולל של כ-100 מיליון שקל.

ראובן אלקס שותף ומנכ״ל רשת ישראל קנדה מלונאות מסר: ״אנו מברכים על כך שהגענו להבנות עם בעלי רשת בראון, אין לי ספק כי המותג "בראון" תחת ניהול ישראל קנדה מלונות יוכל לממש את הפוטנציאל הגדול שאנו רואים בו. אלקס הוסיף כי ״האסטרטגיה העתידית של החברה הינה להתרחב מעבר לים. אין ספק כי העסקה הלכה למעשה תוכל לבסס את פלטפורמת הניהול בחו״ל״.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מלונות בראוןישראל קנדה מלונותישראל קנדהראובון אלקסברק רוזןאסי טוכמאייר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...