מהכפר לעיר: מונו מהנדסי רשויות חדשים לבני עי"ש ולצפת

אחרי 5.5 שנים כמהנדסת המועצה האזורית עמק הירדן, מונתה רוני בן נון למהנדסת העיר צפת: "לעיר יצא מוניטין של מרחב מורכב, ודווקא בגלל זה אני רואה בתפקיד שליחות". אינג' ניר כהן מונה למהנדס המועצה מקומית בני עי"ש, בתום כהונה כמהנדס המועצה בלהבים: "בני עי"ש נמצאת בנקודת מפנה מואץ של פיתוח". שיהיה בהצלחה

שיתוף הכתבה
אינג' ניר כהן והאדריכלית רוני בן נון (באדיבות המצולמים)אינג' ניר כהן והאדריכלית רוני בן נון (באדיבות המצולמים)

שני מהנדסי רשויות מיישובים כפריים וקהילתיים מונו לאחרונה לתפקידי מהנדסי ערים באזורים עירוניים יותר או עם תוכניות לפיתוח עירוני. האדריכלית רוני בן נון, מהנדסת מועצה אזורית עמק הירדן זה 5 שנים וחצי, מונתה לאחרונה למהנדסת העיר צפת, ותיכנס לתפקיד בנובמבר, ואילו במועצה מקומית בני עי"ש מונה ניר כהן למהנדס הרשות, לאחר כהונה במועצה המקומית להבים.

כהן, בן 48, מהנדס אזרחי בהכשרתו ובעל תואר שני במינהל עסקים. בשנה האחרונה שימש כהן כמהנדס המועצה המקומית להבים ולפני כן כמהנדס החברה הכלכלית לוד, שם פעל לקידום ופיתוח העיר לוד בתכנון ובביצוע.

"בני עי"ש נמצאת בנקודת מפנה מואץ של פיתוח", אומר כהן. "היעד שהציב ראש העיר אריה גארלה, לגידול מ-7,000 תושבים כיום לכ-40,000 בתוך עשור, מצריך היערכות ומחויבות לתהליכים המשמעותיים שכבר החלו. עם זאת, בני עי"ש ניחנת באותנטיות נדירה המורכבת מאוכלוסיה מגוונת ואשר ברובה מושרשת דורות. מחלקת ההנדסה תהיה מחוייבת לחיזוק הישוב הקיים לצד הבנייה המואצת".

מינויו של ניר מצטרף לסבב מינויים חדשים בתפקידים הבכירים במועצה ובראשם מנכ"ל העיריה ליאור מדהלה, שהגיע עם ניסיון עשיר כמנכ"ל עיריית גדרה. 

"צפת מרתקת, עם עבר עשיר ואתגרים גדולים"

אדריכלית רוני בן נון, מהנדסת המועצה האזורית עמק הירדן מזה 5 שנים וחצי, מונתה לאחרונה למהנדסת העיר צפת, ותיכנס לתפקיד בנובמבר. לפני תפקידה במועצת עמק הירדן הייתה בעלת משרד אדריכלים במשך 11 שנה. היא בעלת תואר שני בארכיטקטורה מהטכניון. כיום מכהן בתפקיד ממלא מקום לאחר שמהנדס העיר סורין שפר פרש לגמלאות.

על הפעילות במועצת עמק הירדן, הכוללת 17 קיבוצים, שלושה יישובים קהילתיים, מושב ומושבה, היא מספרת: "עמק הירדן היא מועצה אזורית בין הוותיקות בארץ, הכוללת את מרחב הכנרת וסביבה, הקיבוץ הראשון דגניה ואת קיבוץ האון שנמצא כיום בכותרות. במסגרת העבודה והפעולות השוטפות הקמתי ועדת שימור, קידמתי מסמך מדיניות עבור איתור שטחים  ליצור אנרגיות מתחדשות וקידום תכנית אב אסטרטגית שאני מאוד גאה בה.

" מטרת התכנית היא לייצר תמונת עתיד רצויה למרחב כולו. זאת לאחר שראש המועצה (עידן גרינבאום) ואני הבנו שהתכניות הכוללניות אינן מותאמות למרחב הכפרי. בעזרת משרד הבינוי והשיכון ומשרד החקלאות קידמנו את תוכנית האב. התוכנית נמצאת בשלבים סופיים ולקראת אימוץ בוועדה המחוזית. כבר היום ועל בסיס תכנית זו מקודמות במועצה חמש תוכניות מתאר מפורטות ולקראת התנעה של שלוש תוכניות נוספות.

על צפת היא אומרת: "זו עיר מרתקת עם עבר עשיר ואתגרים גדולים. המוניטין שיצא לעיר הוא של מרחב מורכב ודווקא בגלל זה אני רואה בתפקיד שליחות. העיר עומדת בפני תנופת בינוי ופיתוח משמעותית". 

למה החלטת לעבור?
"המרחב הכפרי מרתק, אבל אחרי חמש שנים אני מרגישה שאני רוצה להתפתח וללמוד תחום ומרחב חדש - המרחב העירוני. זו הייתה החלטה קשה כי מועצת עמק הירדן היא מועצה מצוינת וראש המועצה הוא שותף מלא לעבודה המקצועית שהיתה לי הזכות לקחת בה חלק משמעותי". 

צפת במלחמה, מותקפת ועם הרבה התרעות. זה היווה שיקול?
 "להיפך. אנחנו עוסקים במקצוע אופטימי, בראייה ארוכת טווח יהיה טוב יותר, כי אין ברירה אחרת". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מהנדס עירבני עי"שמינויים בענף הנדל"ןרוני בן נוןניר כהןצפת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...