מירי רגב: "מאמינה שתוך 7-10 שנים תהיה רכבת מקריית שמונה לאילת"

שרת התחבורה אמרה בוועידת מרכז הנדל"ן כי התלות בעובדים הפלסטינים נגמרה: "סללנו דרך לזה שעובדים לתשתיות נוכל להביא גם דרך משרד התחבורה ולא רק דרך משרד הפנים". ראש עיריית ירושלים משה לאון: "יהיה מטרו אצלנו לפני גוש דן, י-ם תצא ראשונה מהפקקים"

שיתוף הכתבה
שרת התחבורה רגב בוועידת מרכז הנדל"ן (נאו מדיה) שרת התחבורה רגב בוועידת מרכז הנדל"ן (נאו מדיה)

"לא יהיו עובדים פלסטינים, נגמרה התלות בפלסטינים. צריך לעשות מאמץ גדול להביא לכאן עובדים זרים ובלי בירוקרטיה", כך אמרה אתמול (ב') שרת התחבורה מירי רגב במהלך ריאיון שהעניקה בוועידת מרכז הנדל"ן 2025. "כל נושא העובדים הזרים מאורגן בהסכמים בילטרים שמערכת המשפטית מעורבת וברשות משרד הפנים ורשות האוכלוסין".

רגב אמרה כי מאז ה-7 לאוקטובר פרויקטי תשתיות נתקעים. "טסתי לסרי לנקה וסללנו דרך לזה שעובדים לתשתיות נוכל להביא גם דרך משרד התחבורה ולא רק דרך משרד הפנים. במהלך החודשים האחרונים הייתה לנו מלחמה מול משרד המשפטים שהשכר של העובדים לא יהיה 115%. אנחנו סגרנו על שכר ממוצע במשק. אני מאמינה שבמהלך השבועיים הקרובים נסגור את התאחדות הקבלנים כספק יחיד להבאת עובדים לתשתיות. אני חושבת שהפתרון הנכון הוא שאנשי עסקים יוכלו להביא עובדים זרים על פי הקריטריונים שהמדינה מקציבה".

מירי רגב בוועידה (נאו מדיה) מירי רגב בוועידה (נאו מדיה)

רגב נשאלה מתי ניסע ברכבת לאילת. "חזרתי למשרד התחבורה רק בשביל פרויקט הדגל הזה, זה נושא חברתי כלכלי ותעסוקתי. אמרתי שכל עוד לא תהיה הצאת מחליטים לנושא הרכבת, המטרו לא מקודם ותודה לאל גם המטרו מקודם וגם הרכבת מקודמת. 2.4 מיליארד שקלים ניתנו, בתקציב הקרוב עם 24 מיליארד שקלים תהיה רכבת שבחלק מהדרך התיסע ב-250 קמ"ש אני מאמינה שתוך 7-10 שנים תהיה רכבת מקרית שמונה עד אילת. זאת בשורה אדירה משום שהגודש במדינת ישראל עולה כ-40 מיליארד שקל בשנה". 

משה ליאון: "ההגירה השלילית מאחורינו"

משה ליאון, ראש עיריית ירושלים, אמר כי "אני לא מכיר יזם שיש לו בעיה בירושלים, לא מבחינת התכנון ולא מבחינת הביקוש. ב-15 שנים היה ממוצע של 2,300 היתרים בשנה, אנחנו בפי 3. ירושלים היא כמו מדבר, הייתה צמאה, אבל לא בנו בה, הייתה הזדמנות לדור שלנו בהתחדשות עירונית, לקחת בניינים שקשה לגור בהם ולהרוס אותם ולעשות בנייה לגובה, זה הדבר הכי יפה ומתאים לירושלים, וכך נוצר מצב שאין יזם שלא מגיע לירושלים.

משה לאון (נאו מדיה) משה לאון (נאו מדיה)

"אני עושה הכל כדי לא לבנות בשטחים הפתוחים תוך ציפוף העיר, אנחנו במצב מתקדם עם הרכבת הקלה. לפני גוש דן יהיה מטרו אצלנו. ירושלים הראשונה שתצא מהפקקים, כי אנחנו דואגים לפתרונות חלופיים כמו רכבת קלה, מיקרו מוביליזציה, ושבילי הולכי רגל".

ליאון הוסיף כי "ההגירה שלילית מאחורינו, יש 7,400 היתרי בנייה יצאו לדרך כפול ארבע נפשות, תהיה הגירה חיובית ואוכלוסייה חזקה. בירושלים מיליון תושבים, שליש חילונים וציונות דתית, שליש חרדים ושליש ערבים, אתה לא יכול לעשות ממוצע לכולם ביחד". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ commentsComp.length - index }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מירי רגבמשה ליאוןועידת מרכז הנדל"ן אילת 2025

 
מחפש...