"עבודות המטרו ישבשו את התנועה בת"א בצורה קיצונית בהרבה מהרכבת הקלה. הולך להיות סיוט"

סגן ראש עיריית תל אביב אסף זמיר, אמר בוועידת מרכז הנדל"ן כי זו כבר פחות עיר ללא הפסקה: "היא טיפה מזדקנת, כבר לא 24-7 ובחסות העבודות נסגרת יותר מוקדם". על ההגירה לחו"ל: "הביקוש כה גבוה, שדירה לא נשארת ריקה יותר משעה ורבע". נשיא התאחדות הקבלנים: "פעולות הממשלה תקעו את הבאת העובדים במבוך הבירוקרטיה"

שיתוף הכתבה
אסף זמיר בוועידת מרכז הנדל"ן באילת (נאו מדיה) אסף זמיר בוועידת מרכז הנדל"ן באילת (נאו מדיה)

"תוכנית ת"א 5500, תוכנית המתאר של ת"א, היא תוכנית מאוזנת, שמסתכלת לטווח הארוך ולוקחת בחשבון את מערכת הסעת המונים המאוד חשובה", אמר סגן ראש עיריית תל אביב אסף זמיר בוועידת מרכז הנדל"ן שנסגרה אתמול (ג'). 

לדבריו, "תל אביב וירושלים מאוד שונות, רוב מי שעובד בתל אביב ורוב האנשים שרואים ברחוב מגיעים מבחוץ. התוכנית היא חלק מצנטרום של גוש דן ואנחנו בסך הכל המרכז שלו. אבל מבחינת החזון, היא לא המקום שבו כל מי בה שנולד יוכל להישאר לגור בה. היא לא יכולה להיות כזו, נקודה. הכוח של תל אביב והעובדה שהיא מצליחה נובעת מהעובדה שהיא הבית של כל מי שחי בישראל ורואה באיכות החיים שהיא מציעה את איכות החיים שהוא רוצה. היא מצליחה למשוך אנשים מהדרום והצפון ומכל הארץ ולכן היא חזקה". 

זמיר אמר כי 50 אלף הדירות שיתווספו במסגרת תוכנית המתאר הן חלק מהגידול הטבעי של העיר. "אנחנו יכולים לדבר על נתונים של כמות הילדים בעיר לפני עשר שנים או 20 שנה, כדי להצביע על מגמה. משפחות היו עוזבות את העיר והן כבר לא עוזבות, ולכן המחירים עולים. אנחנו נייצר תמהיל של דירות קטנות יותר ודירות להשכרה שיכולות לאפשר לאנשים צעירים יותר לגור".

זמיר התייחס לפרויקט המטרו של גוש דן, ואמר כי הוא "הולך להיות אירוע משנה חיים בתל אביב לרעה להרבה מאוד שנים ואז לטובה, אבל ההתחלה שלו תהיה סיוט. העבודות על המטרו ישבשו את התנועה בתל אביב בצורה קיצונית בהרבה מהרכבת הקלה. רק בתוך תל אביב מתוכננות 22 תחנות תת קרקעיות. לעניות דעתי, במקרה הכי אופטימי זה ייקח לא פחות מעשור. המורכבות של התוכנית אדירה. כדי לאפשר לתנועה להמשיך לזרום, בחלק מהמקומות צריך לעבוד טיפין טיפין. 

"תוסיפו על זה אלף אתרי בנייה של בתים פרטיים בתל אביב במקביל - המספר הכי גבוה שהיה מאז שהעיר נוסדה. זה דור של שיפוצים, של החלפת תשתיות, של מעבר מהרכבת הקלה למערכת הסעת המונים שבקצה שלה, לילדים שלי, בשלב די מתקדם של חייהם, תהיה עיר חדשה לגמרי בהיבט הזה. עיר שמותאמת לעתיד". 

לדבריו העיר מדקנת וכבר פחות "עיר ללא הפסקה": "פעם היו עוברים לתל אביב בממוצע בגיל 21, ושכבת האוכלוסייה הצעירה הזו הייתה מכירה את העיר ומשרתת בתפקידים ובעבודות שהיו מאוד משמעותיות לתרבות ולאמנות וללילה ולמסעדות ולבילוי ולתיירות ולהכל. יוקר המחייה דחק את הגיל הזה גבוה למעלה לגילים כמו 27-28. כתוצאה מכך היא טיפה מזדקנת. היא כבר לא 24-7, ובחסות העבודות, היא נסגרת הרבה יותר מוקדם".

לדבריו, "הביקוש למגורים בתל אביב כל כך גבוה, שזה לא מורגש בהיבט של הדיור. דירה במרכז העיר של משפחה שעברה לאירלנד לא נשארת ריקה יותר משעה ורבע. התהליך שדוחק ישראלים צעירים החוצה התחיל בימי המחאה החברתית של הרפורמה המשפטית. כשאנשים הסתכלו על המבנה הדמוגרפי והממשלתי ואמרו שלא נכון לקשור את עתיד ילדינו דווקא לפה, ואם יש לנו אלטרנטיבה, נעשה אותה בחוץ. בגלל זה יש אנשים שזה דחק אותם בישראל לתוך תל אביב, כמוצא אחרון של המרכז הליברלי הדמוקרטי, שיש לו צביון מסוים". 

"לחלק מחברי הממשלה לא אכפת מהזוגות הצעירים"

את המליאה המרכזית פתח נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ רוני בריק, שביקר את הממשלה ואמר כי "הענף מתמודד עם ממשלה שכל החברים בה מכירים את המשבר, אבל לחלק מהם לא אכפת מהענף, לא אכפת שיש משבר מתמשך ומחריף, לא אכפת מהזוגות הצעירים ולא עושים שום דבר לטובת העניין. לכל אלו שלא הבינו שצריך לעזור לענף אני אומר - תתעוררו. 

"בכל הקשור למחסור בעובדים אמרנו ואני חוזר ואומר – חלק מהפעולות שהממשלה עשתה תקעו את הבאת העובדים הזרים במבוך הבירוקרטיה. תנו למגזר העסקי להביא אותם. אנחנו יודעים לעשות את זה, עשינו את זה בעבר - תנו לנו לעבוד".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ commentsComp.length - index }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אסף זמירתל אביבועידת מרכז הנדל"ן אילת 2025

 
מחפש...