למכור חכם יותר במיוחד בתקופת האטה בשוק: המערכת שמסייעת לחברות הנדלן למכור יותר
פלטפורמת REALS של חברת Simplex 3D מעניקה ליזמים כלי אנליטי מתקדם להבנת התנהגות הקונים ויצירת תכנים שיווקיים ללא הגבלה. "הלקוח לא צריך לדמיין יותר- הוא רואה את הנכס בצורה הכי מדוייקת, מבין את ההקשר העירוני המלא, והיזמים מקבלים נתונים מדויקים על מה שבאמת מעניין אותו", מסביר אבי אפללו, מנכ"ל ומייסד החברה

בתקופה שבה שוק הנדל"ן הישראלי חווה ירידה משמעותית ברכישת דירות חדשות, יזמים ומשווקים מתמודדים עם אתגרים מורכבים יותר מתמיד. רוכשים פוטנציאליים מהססים, התחרות על תשומת ליבם מתחדדת וזמן קבלת ההחלטות מתארך משמעותית במציאות זו, הכלים ששימשו את אנשי המכירות כמו שרטוטים, הדמיות סטטיות וסיורים במשרדי מכירות - כבר לא מספיקים כדי לשכנע קונים להוציא מיליוני שקלים על פרויקט שטרם נבנה.
חברת הטכנולוגיה הישראלית Simplex 3D מציגה פתרון שמותאם במיוחד לאתגרי התקופה: פלטפורמת REALS - כלי מכירה חכם שמשלב ויזואליזציה מתקדמת עם ניתוח מדויק, ומאפשר ליזמים לא רק להציג טוב יותר את הפרויקטים שלהם, אלא גם להבין בדיוק מה מעניין את הקונים הפוטנציאליים ולהתאים את האסטרטגיה השיווקית בהתאם.
להתבסס על מידע
בעידן שבו כל קליק נמדד וכל פעולה מנותחת, תחום הנדל"ן נותר כמעט באפלה מוחלטת לגבי התנהגות הלקוחות. אנשי מכירות נאלצים לנחש מה מעניין את הקונה הפוטנציאלי, מתי לפנות אליו שוב, ואיזה מסר עשוי להוביל אותו לקבל את ההחלטה. העלות של ניחושים שגויים בתחום שבו כל עסקה שווה מיליונים – עלולה להיות כבדה במיוחד.
"אנחנו פועלים בשוק שבו ההחלטה של הלקוח מתקבלת הרבה לפני שהדירה קיימת, ודווקא שם - ברגע שבו יש הכי הרבה אי־ודאות - אין כלים מספיק טובים שמסייעים לו לקבל החלטות", מסביר אבי אפללו, מנכ"ל ומייסד סימפלקס. "REALS נולדה כדי לשנות את זה. הלקוח רואה את הנכס, מבין את ההקשר העירוני, הבנייה העתידית באזור, האיזורים המעניינים בסביבה ושירותי הביניין והדירות בצורה הויזואלית הטובה ביותר שקיימת - והיזמים מקבלים דאטה מדויק על מה באמת מעניין את הלקוח".
הפלטפורמה מספקת לצוותי המכירה נתונים בזמן אמת המונגשים באמצאות לוח בקרה (דשבורד) שלא היו זמינים עד כה, לדוגמה: כמה זמן הלקוח צפה בכל דירה, לאילו אזורים של הפרויקט הוא חזר, מה עניין אותו בסביבה, ואיזה מידע השפיע על התנהגותו. במקום לנחש מה הלקוח רוצה, המוכרים יכולים לראות בבירור איפה הוא מתמקד ומה מושך את תשומת ליבו ולהתאים לו תכנים בהתאם.
לייצר תוכן שיווקי אוטומטי
אחד היתרונות הנוספים של REALS ליזמים הוא היכולת לייצר תכנים שיווקיים מגוונים – במהירות ללא עלויות נוספות, ובלי תלות בספקים חיצוניים. במקום להזמין שוב ושוב סטודיו להדמיות, צלמי אוויר או חברות יצירת תוכן דיגיטלי, ניתן לייצר חומרים איכותיים ישירות מהפלטפורמה.
"REALS מצייד את היזם במנוע ויזואלי באמצעותו ניתן לייצר אינסוף חומרים שיווקיים בעלות אפסית ובזמן מיידי, בין אם למכירת פרויקט, למכרזי דיירים או בשלב בניית האסטרטגיה השיווקית", מדגיש אפללו.
היזמים יכולים ליצור תוכן מותאם לקהלי יעד שונים: סרטונים המדגישים קרבה לבתי ספר עבור משפחות צעירות, הדמיות הממקדות בנגישות לתחבורה ציבורית עבור אנשי עסקים, או תמונות המציגות אזורים ירוקים עבור מחפשי איכות חיים. כל זה בלחיצת כפתור, ללא צורך בהשקעות נוספות או תקופות המתנה ממושכות.

הצגה של תוצרי REALS, משרדי השותף האסטרטגי בארה"ב – TitleVest, מקבוצת First American
זיהוי מגמות בביקוש בזמן אמת
הנתונים שמפיקה המערכת מאפשרים ליזמים לזהות מגמות מעניינות בהתנהגות הרוכשים. אם רואים שלקוחות משקיעים זמן בצפייה בדירות בקומות נמוכות אך ממעטים להתעניין בגבוהות, זה עשוי לרמז על בעיה בתכנון או בתמחור של הקומות העליונות. אם אנשים מתעניינים בעיקר בנוף לכיוון מסוים, זה מאפשר לשווק את הדירות בצורה ממוקדת יותר.
המערכת גם מאפשרת לזהות בשלב מוקדם דירות שקשה לשווק. אם דירה מסוימת זוכה לעניין נמוך בעקביות, או שאנשים "בורחים" ממנה במהירות במהלך הסיור הווירטואלי, זה מאותת ליזמים ולאנשי המכירות כי עליהם להתאים את האסטרטגיה – למשל בשינוי התמחור, התכנון, או השיווק.
אחד ההיבטים הייחודיים של רכישת דירה הוא שההחלטה כמעט אף פעם לא מתקבלת על ידי אדם בודד. הרוכש צריך לשכנע גם את בן או בת הזוג, ולעיתים גם את הילדים, ההורים או חברים קרובים. REALS מקלה על התהליך הזה באמצעות הקישור האישי שניתן לשיתוף בין כל בעלי העניין.
במקום שהרוכש ינסה לתאר למשפחתו איך הדירה תיראה, הוא יכול להראות להם בדיוק את מה שהוא ראה במשרד המכירות. המערכת עוקבת גם אחר השיתופים האלה ומספקת ליזמים מידע נוסף בעל ערך.
מכרזים ושיווק דיגיטלי
הפלטפורמה של REALS מציעה יתרונות מיוחדים בתחומים ספציפיים שבהם היתרון התחרותי חשוב במיוחד. במכרזי דיירים להתחדשות עירונית, יזמים יכולים להציג את התוכנית בצורה מרשימה וברורה, כפי שקרה באחד הפרויקטים שאקרו נדל"ן רכשה מסימפלקס.
הקישור שיוצר מהמערכת נשלח בסוף ההצגה לכמאה דיירים, ובתוך 24 שעות נרשמו 260 כניסות ייחודיות - נתון שמעיד על כך שכל דייר לא רק צפה בחומר בעצמו, אלא גם העביר אותו לבני משפחה ולחברים. זמן הצפייה הממוצע עמד על יותר מדקה וחצי, נתון יוצא דופן בעולם התוכן הדיגיטלי.
בתחום השיווק הדיגיטלי, היזמים יכולים ליצור קמפיינים ממוקדים לרשתות החברתיות, להתאים תכנים לפי שעות היום (תאורה טבעית בשעות היום, תאורה מלאכותית בערב), ולייצר גרסאות שונות של אותו פרויקט לקהלי יעד שונים.
אמינות כיתרון תחרותי
בתקופה שבה רוכשים מתקשים לקבל החלטות, האמינות הופכת ליתרון תחרותי משמעותי. REALS מציגה את המציאות המלאה - כולל פרויקטים עתידיים באזור שעלולים להשפיע על הנכס. במקום להסתיר מידע או לייפות את המציאות, יזמים יכולים להציג שקיפות מלאה שבונה אמון מול הלקוחות.
"אפשר לומר שבפעם הראשונה הלקוח מרגיש שהוא שותף מלא בתהליך", ממשיך אפללו. "מנקודת המבט של היזם, אנחנו מספקים כלים חדשניים שממחישים ויזואלית את הסיפור הייחודי שמאחורי הפרויקט - אותו רעיון יצירתי, אותה השראה שהובילה את היזמים והאדריכלים לבנות אותו כך ולא אחרת".

אסף יעקב, סמנכ"ל מכירות קבוצת תדהר (צילום:עופר חג'יוב)
קבוצת תדהר הייתה הראשונה לאמץ את הטכנולוגיה ולקחת חלק פעיל בפיתוח המוצר. "התחלנו לעשות שימוש ב- REALS לפני מספר חודשים. אני יכול לומר שאנחנו הולכים להשתמש בפלטפורמה הזו בכל הפרויקטים העתידיים מרוב שהחוויה הייתה מוצלחת", אומר אסף יעקב, סמנכ"ל המכירות בתדהר.
"המסע התחיל מהעבודה שאנחנו עושים עם סימפלקס בעולם התכנון והפיתוח העסקי", הוא ממשיך. "הבנו שהחיפוש של לקוחות מתחיל בלוקיישן – כשמישהו מחליט לקנות דירה הוא לא רוכש אותה בגלל חברה מסוימת אלא לרוב בגלל שהוא מבקש לגור בעיר או בשכונה מסוימת. רק אז הוא מתחיל לבדוק את הפרויקטים ואת האפשרויות העומדות בפניו. REALS מראה את הפרויקט שלנו בהקשר המלא של הסביבה והבינוי העתידי. אנחנו מנגישים עבורו את כל שכבות המידע של הבינוי העתידי, נקודות עניין מסביב וכמובן מה יהיה בדירה ובבניין עצמו. בסוף הפגישה הלקוח מקבל סרטון REALS מותאם אישית דרך הוואטסאפ שמציג את כל המסע שעבר במשרד המכירות, כולל נתוני הדירה שהתעניין בה, הנוף הנשקף, ואפילו כמה אנשים הסתכלו על אותה דירה".
לדברי יעקב, הגישה הזו מתחברת לערכי היסוד של תדהר . "הערכים הבסיסיים בתדהר אלו הם השקיפות, האמינות והיושרה. לא פעם כשמראים ללקוח דירה בקומה מסוימת, הוא רואה נוף מדהים פתוח, אבל כשלוחצים על הכפתור שמראה בינוי עתידי, הוא באמת רואה שצפוי להיבנות מולו מגדל. אם הוא לא יקבל את המידע הזה ויגלה אותו רק בדיעבד, התחושה שלו תהיה שרימו אותו. זה אולי עובד לטווח הקצר, אבל לטווח הארוך זה הורס את האמינות".
יתרון בשוק תחרותי
בשוק שבו פרויקטים רבים מתחרים על תשומת ליבם של מספר מצומצם יותר של רוכשים, היכולת להתבלט ולהציג יתרונות ייחודיים הופכת משמעותית מתמיד. REALS מאפשרת ליזמים לא רק להציג את הפרויקט בצורה מרשימה, אלא גם לזהות מה באמת מעניין את השוק ולהתמקד בנקודות החוזק שלהם.
המערכת גם מאפשרת תגובה מהירה לתמורות בשוק. אם נתונים מראים שלקוחות מתעניינים בתקופה מסוימת יותר באזורים ירוקים או במרחק מתחבורה ציבורית, יזמים יכולים להתאים את החומרים השיווקיים בהתאם ולהדגיש היבטים אלה בתקשורת שלהם.
הטכנולוגיה זוכה לאימוץ גם מצד רשויות התכנון, דבר שמקנה ליזמים יתרון נוסף. עיריות מחייבות היום להציג תכנונים חדשים באמצעות הפלטפורמה, מה שמקצר תהליכי אישורים ומפחית התנגדויות. יזמים שמשתמשים ב-REALS יכולים להציג לרשויות בדיוק כיצד הפרויקט ישפיע על הסביבה, מה שמאיץ תהליכי אישור ומפחית סיכונים רגולטוריים.
הצלחה מוכחת
החברות שכבר משתמשות ב-REALS מדווחות על שביעות רצון רבה. מעבר לתדהר ואקרו נדל"ן, גם דוניץ-אלעד אפריקה ישראל , אביסרור ואזורים הן בין החברות שכבר אימצו את טכנולוגיית REALS לצוותי המכירות שלהם. הנתונים עד כה מראים זמני שהייה ארוכים יותר באתרי המכירות הווירטואליים, חזרות רבות יותר לצפייה בחומרים, ושיעורי המרה גבוהים.
סימפלקס, שכבר מספקת שירותים ליותר מ-700 חברות מתחום הנדל"ן ולכ-160 גופים ציבוריים פועלת בישראל, אירופה וארה"ב, מתכננת להרחיב את השירותים המקומיים והגלובליים להתאים אותם לצרכי השוק הייחודיים בכל מדינה.
במציאות שבה הצלחה בשוק הנדל"ן מחייבת יותר מאינטואיציה או כישרון אישי, כלים כמו REALS מציעים יתרון תחרותי אמיתי. המערכת מאפשרת מכירה מבוססת נתונים, הבנה מדויקת של צרכי הלקוחות, ויצירת תכנים שיווקיים מותאמים - כל אלה הופכים להיות לא רק יתרון, אלא הכרח בשוק המתמודד עם אתגרי הביקוש הנוכחיים.
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
תגובות