אחרי הליכים של שנים: מפעלי המלח והאצות בכניסה לאילת יפונו - ואלפי דירות ייבנו לצד שטחי מסחר ומלונאות

בתום הליכים משפטיים ארוכים, רמ"י אישרה שני הסכמים לפינוי מפעלי המלח ומפעל האצות הצמוד אליו בכניסה לעיר. מלח הארץ מקבוצת סוגת תפנה כ-930 דונם בשתי פעימות, ותעתיק פעילותה צפונה. מפעל האצות יפנה 110 דונם, בתמורה לכ-41 מלש"ח. בסה"כ ייבנו כ-3,500 יח"ד, כ-1,200 חדרי מלון ו-6,500 מ"ר למסחר

שיתוף הכתבה
ינקי קוינט, על רקע הדמיה של הפרויקט בכניסה לאילת (לע"מ, נעמה מליס) ינקי קוינט, על רקע הדמיה של הפרויקט בכניסה לאילת (לע"מ, נעמה מליס)

כ-3,500 יחידות דיור, 1,200 חדרי מלון, ו-6,500 מ"ר למסחר, יבנו בכניסה לעיר אילת, לאחר שהנהלת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) אישרה שני הסכמים לפינוי יותר מאלף דונמים: פינוי מפעלי המלח בכניסה לעיר ופינוי מפעל האצות הצמוד אליו, כך על פי הודעת רמ"י הבוקר (ג'). ההסכמים נחתמו בתום הליכים משפטיים ארוכים שנוהלו בין הצדדים.  

בנוגע לבריכות המלח בכניסה לעיר, סוכם מול החברה בעלת המפעל, מלח הארץ מקבוצת סוגת, כי היא תפנה את קרקעותיה - שהיקפן כ-930 דונם. החברה תעתיק את פעילותה ואת המפעל  לשטח בריכות המלח הצפוניות יותר בעברונה, להבטחת המשך פעילותו העסקית של המפעל. במקום המפעל ייבנו 3,058 יחידות דיור, 1,133 חדרי מלון ו-6,000 מ"ר למסחר. 

במסגרת ההסדר החברה תפנה את השטח בשתי פעימות – בפעימה הראשונה תפנה את מרביתו המכרעת של השטח (כ-800 דונם, מתוך כ-930) בתוך 3.5 שנים בלבד, בעוד שלרמ"י תעמוד האפשרות לשווק את השטח עוד קודם לכן. בפעימה השנייה החברה תפנה את יתרת השטח לא יאוחר מתום 7 שנים מיום חתימת החוזה, וגם ביחס לשטחים אלה תעמוד לרמ"י אפשרות לשווקם עוד טרם הפינוי. 

מרמ"י נמסר כי ההסדר שאושר מגלם תועלות משקיות משמעותיות ובהן, בין היתר, "שחרור" והחזרה למדינה של חטיבת קרקע מתוכננת בשווי של כ-2.5 מיליארד שקל; המשך הבטחת מקור תעסוקה ופעילות תעשייתית באזור אילת; ודאות וצמצום סיכונים משפטיים לאור הליכים ארוכים שנוהלו בין הצדדים; וכן צמצום היקף הקרקע והזכויות בהן מחזיקה החברה (מכ-2,000 דונם, לפחות מ-1,000 דונם בלבד). העלות הכוללת של ההסדר עומדת על סך של 180 מיליון שקל (באיזון בין התמורה שתשולם לחברה בעד הפינוי והעתקת המפעל והכספים שתשלם החברה עבור הקרקע בעברונה ובמתחם המשתלות). 

בכל הנוגע למפעל האצות אזי פינוי המפעל יאפשר בנייה של 487 יחידות דיור, 80 חדרי מלון ו-500 מ"ר, תוך חצי שנה, כיוון שבמקום קיימת תב"ע בתוקף שתאפשר שיווק מיידי. מדובר בפינוי של 110 דונם. מפעל האצות שייך לחברת N.B.T נייטשר בטה טכנולוגיות, נ.ב.ט בע"מ. בתמורה לפינוי המפעל וקבלת הזכויות בקרקע ישולם לחברה כ-41 מליון שקל. 

במסגרת המו"מ סוכם כי החברה תפעל לפינוי מהיר ככל הניתן של הקרקע ולא יאוחר כאמור מעד חצי שנה מיום חתימת ההסכם. במסגרת המו"מ שנוהל הודיעה החברה כי ברצונה לקבל את שווי הזכויות האמורות בכסף. 

ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל , אמר כי "זהו הסכם היסטורי שיהווה בסיס להמשך הפיתוח של אילת לשנים הבאות. הפיתוח של השטחים החדשים יסייע לאילת למשוך אליה תושבים חדשים, אנשי עסקים ותיירים מכל העולם ויפעל כמנוע צמיחה כלכלי משמעותי לאזור". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אילתרמ"יקרקעות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...