פוטנציאל לתוספת של 22 אלף דירות: אושרה להפקדה תוכנית ההתחדשות הבניינית של באר שבע

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה של מחוז דרום דרום אישרה היום (ד') את הפקדת תוכנית ההתחדשות הבניינית של באר שבע. התוכנית מייצרת פוטנציאל תכנוני לתוספת של כ-22,000 יחידות דיור חדשות בשכונות הוותיקות של העיר. עוד מאפשרת התוכנית תוספת ממ"דים גם לדירות שנבנו אחרי 1984

שיתוף הכתבה
אלעזר במברגר ורוביק דנילוביץ' (נאו מדיה, ויקימדיה, BASWIM, פורום הדיור הציבורי)אלעזר במברגר ורוביק דנילוביץ' (נאו מדיה, ויקימדיה, BASWIM, פורום הדיור הציבורי)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה של מחוז דרום דרום בראשות עו"ד עודד פלוס אישרה היום (ד') את הפקדת תוכנית ההתחדשות הבניינית של באר שבע. התוכנית מייצרת פוטנציאל תכנוני לתוספת של כ-22,000 יחידות דיור חדשות למרקם הוותיק של העיר, זאת בשלושה מסלולי התחדשות מהירים בהליך של הוצאת היתר בלבד. כמו כן מאפשרת התוכנית תוספת ממ"דים גם לדירות שנבנו אחרי 1984.

כמו כל שאר תכניות ההתחדשות הבניינית המקודמות כיום בערים בשיתוף הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, התוכנית כאשר תאושר סופית תחליף את  תמ"א 38 בעיר, באופן שיתאים את עקרונות התמ"א לעיר באר שבע. שלושת מסלולי ההתחדשות במסגרת התוכנית הם מסלול של הריסה ובנייה מחדש, חיזוק ועיבוי ומסלול מיגון ועיבוי, זאת לצד גיבוש סט הנחיות תכנון ועיצוב עירוני המותאמות לאזורים השונים בעיר באר שבע. במסגרת התוכנית יינתנו תמריצים נוספים ויתאפשרו שימושים למסחר ולמוסדות ציבור- ברחובות ראשיים המתאימים לכך.

התוכנית מקודמת ביוזמת עיריית באר שבע והרשות להתחדשות עירונית ונערכה על ידי צוות תכנון בראשות האדריכלית עדי אסיף. לדבריו של גורי נדלר, מנהל אגף תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, "התוכנית חלה על כל הבניינים שנבנו מאז 1980 והם מעל שלוש קומות וארבע יחידות דיור שלא נעשה בהם חיזוק עד היום. סימנו בקו הכחול את כל העיר באר שבע אבל צוות התכנון עבר ביניין ביניין בעיר על בסיס כל המידע הקיים וזה בעיקר בשכונות הותיקות של באר שבע: באר שבע א', באר שבע ב', באר שבע ג' ובאר שבע ד'".

עוד לדברי נדלר, בניגוד לתמ"א 38 שבה התופסת של קומות היא קבועה וידועה מראש, בתוכנית התתחדשות הבניינית תוספת הקומות משתנה מבניין לבניין בתלות בסוג הבניין ומיקומו בעיר. "למשל, אם זה בניין של שלוש קומות ליד כביש ראשי יהיה אפשר להוסיף שש קומות. אם זה בניין של חמש קומות ברחוב משני יהיה אפשר להוסיף רק שתי קומות".

"היקפי הבנייה בתוכנית מוגדרים בצורה נפחית"

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "היום באר שבע מצטרפת לרשימת הערים שאישרו להפקדה תוכניות מחליפות לתמ"א 38 שתוקפה פג בימים אלה. מדובר בתוכנית שמקודמת בשיתוף פעולה עם העירייה ובהתאמה אישית לצרכים הייחודיים של העיר. אישור התוכנית תאפשר לבאר שבע להמשיך במשימה החשובה של חידוש וחיזוק המבנים הישנים בעיר, וזאת תוך תוספת פוטנציאלית של יותר מ-20,000 יחידות דיור חדשות שיכולות לתת מענה לביקוש העולה לדירות בבאר שבע".

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ': "אנחנו ממשיכים ליישם את התוכנית האסטרטגית לפיתוח באר שבע כמטרופולין מוביל בישראל הכולל איכויות אורבניות בכל שכונותיו ומספק שירותים מתקדמים לתושבי העיר והאזור. תוכנית ההתחדשות הבניינית היא תוכנית משלימה שתאפשר התחדשות ומיגון אישי בבניינים בודדים אשר אינם נכללים במתחמי ההתחדשות הגדולים".

תמר פוריה שרביט, מהנדסת העיר באר שבע, אמרה כי: " בבאר שבע ישנם מגרשים רבים המתאימים להתחדשות עירונית ברמת המבנה הבודד והתוכנית מייצרת פוטנציאל תכנוני להוספת עשרות אלפי יחידות דיור חדשות. היקפי הבנייה בתוכנית מוגדרים בצורה נפחית – לפי קווי בניין, מספר קומות ותכסית מקסימלית ובמסגרת התוכנית ניתן יהיה להגיע לבינוי בגובה של עד 9 קומות ברחובות הראשיים. התוכנית תיצור וודאות לבעלי הדירות, ליזמים ותאיץ את הליכי ההתחדשות".

מתכננת מחוז דרום במינהל התכנון, מיכל מריל: "מדובר בתוכנית משמעותית וחשובה בעיר באר שבע שמהווה כלי משלים מרכזי להתחדשות עירונית בעיר המהווה נדבך נוסף על מסמכי המדיניות השכונתיים ותוכניות ההתחדשות המתחמיות המקודמות בעיר. התוכנית יוצרת מסגרת ברורה להתחדשות מגרשית וקובעת מנגנון מעקב ובקרה המבטיח כי מימוש התוכנית יתאים לכושר הנשיאה העירוני והשכונתי מבחינת תשתיות ושטחי ציבור".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות בנייניתבאר שבעעיריית באר שבעמינהל התכנוןהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתהוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרוםאלעזר במברגרגורי נדלררוביק דנילוביץ'תמר פוריה שרביטמיכל מריל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...