קובי מימון חוזר לאיירפורט סיטי: מונה למנכ"ל החברה

מימון (68), שייסד את איירפורט סיטי והיה יו"ר החברה במשך 8 שנים, יחליף את חיים צוף, שהחליף בנובמבר האחרון את יאיר פינס שהתפטר לאחר 4 חודשים בתפקיד. מימון, שמשמש בשנה וחצי האחרונות כיועץ חיצוני לאיירפורט סיטי, הוא תושב גיברלטר וככל הנראה לא ישוב לארץ

שיתוף הכתבה
בנייני משרדים במתחם איירפורט סיטי (דוד שי, ויקימדיה)בנייני משרדים במתחם איירפורט סיטי (דוד שי, ויקימדיה)

קובי (יעקב) מימון חוזר לאיירפורט סיטי. מימון (68) מונה למנכ"ל חברת איירפורט סיטי ויחליף את חיים צוף, בעל השליטה באמצעות אקוויטל, לאחר שצוף החליף בנובמבר האחרון את יאיר פינס, מנכ"ל ראש הממשלה לשעבר, שכיהן ארבעה חודשים בתפקיד. כך הודיעה החברה אתמול (ג'), אז נכנס גם המינוי לתוקף. 

מימון הוא מייסד איירפורט סיטי , שהתאגדה ב-1992, ובשנים 2002-2010 היה יו"ר החברה. ב-2022 רכש מימון באמצעות חברת נפטא את מניות השליטה בחברת נצבא מידי אגד, שהחזיקה בכמה תחנות מרכזיות ובחניון כיכר אתרים. העסקה נחתמה על פי שווי של כ-170 מיליון דולר לנצבא החזקות. ב-2006 השלים מימון את רכישת מלוא השליטה בחברה.

כל המניות הנותרות ב"נצבא התנחלות", שהיו בבעלות חברי אגד, נמכרו לאיירפורט סיטי, חברת בת של נפטא, בתמורה ששיקפה שווי של כ-1.1 מיליארד ש"ח לחברה. ב-2015 איירפורט סיטי ונצבא מוזגו, כאשר נצבא נמחקת מהבורסה והופכת לחברה בת. עם זאת במשך השנים הועלו טענות כי מימון הוא בעל השליטה האמיתי בנצבא, כך גם הוצג בפסק דין ב-2017 של שופט בית המשפט המחוזי מרכז, בנימין ארנון, פסק דין שנגע בכלל לתחנה המרכזית תל אביב.

מימון שימש בשנה וחצי האחרונות כיועץ חיצוני לאיירפורט סיטי. בשנים 2012-2020 שימוש יו"ר פוליגון נדל"ן, שהוא בעל עניין בה. מימון הוא תושב גיברלטר ומשם מנהל בשנים האחרונות את עסקיו וככל הנראה לא ישוב לארץ. הוריו של מימון עלו מלוב והתגוררו במעברת מחנה ישראל ששכנה בסמוך לשטח שעליו נמצא כיום מתחם איירפורט סיטי , ומשם עברו לפתח תקווה. מימון החל את עסקיו כמוכר תמונות שמן, בשנות השמונים עסק בהלוואות לשוק האפור. ב-2010 החלה חקירה נגדו בגין העלמת מס אך תוצאותיה אינן ידועות. ב-2018 הפך מימון לבעל עניין באקוויטל ואתמול חזר להיות בעל עניין באיירפורט סיטי.

איירפורט סיטי עוסקת בייזום, בנייה, השכרה וניהול של פרויקט הנדל"ן ליד נתב"ג, וכן בייזום והשכרת פרויקטי נדל"ן למסחר, משרדים ומגורים. מאז 2022 איבדה שליש משוויה. הנכס העיקרי שבבעלותה הוא מתחם איירפורט סיטי - פארק עסקים ותעשיית היי טק בסמוך לנמל התעופה בן גוריון. נוסף לשליטתה בנצבא יש לה עסקי נדל"ן בישראל ובצרפת. החברה נסחרת לפי שווי 6.3 מיליארד שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איירפורט סיטייאיר פינסמינויים בענף הנדל"ןנצבא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...