ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בענף המנופאים: "מתעלמים מעובדים שעובדים כה קשה"

לטענת ההסתדרות ההחלטה על סכסוך עבודה מגיעה בשל הסחבת במו"מ לחידוש נספח ההסכם הקיבוצי בסקטור לכ-2,000 העובדים בענף. יו"ר ועד המנופאים הארצי: "אלו עובדים מסורים שממשיכים גם בחירום, מתוך אחריות לאומית. רוצים מו"מ הוגן ושקוף"

שיתוף הכתבה
מנוף (צילום: חי דימיטרי)מנוף (צילום: חי דימיטרי)

ההסתדרות הכריזה היום (ד') על סכסוך עבודה בענף המנופאים בשל הסחבת לטענתה, במו"מ לחידוש נספח ההסכם הקיבוצי בסקטור לכ-2,000 העובדים בענף. לדברי ההסתדרות, ההחלטה להכריז על סכסוך מגיעה לאחר ניסיונות רבים, שנמשכים קרוב לשנה, לקיום דיונים בנושא מול התאחדות הקבלנים. עוד מסרה ההסתדרות כי התאחדות הקבלנים (ארגון המעסיקים) התעלמו מפניות רבות של הוועד הארצי של המנופאים ושל ההסתדרות לקידום השיחות ולספק תשובות לדרישות שהועלו במסגרתן.

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין, התשתיות והתעשיות הנלוות יצחק מויאל, אמר כי עובדי הענף, שממילא סובל ממצוקה בשל השפעות המלחמה, חווים קשיים גם בשיפור תנאי העבודה שלהם. "לא ייתכן שהתאחדות הקבלנים תתעלם מדרישותינו הלגיטימיות לשבת למו"מ לשיפור תנאי העבודה וזכויות העובדים. המנופאים, שעל כתפיהם האחריות הגדולה לקיים את ענף הבנייה בשעה קשה זו, אינם צריכים להתחנן להסכם שמבטיח את פרנסתם ואת בטיחותם.

"עשיתי את כל הדרוש כדי לקיים מו"מ רציני שנותן מענה למצוקה של המנופאים הן בבטיחות, הן בשכר והן בתנאי העבודה. לא מצאתי אוזן קשבת ושיתוף פעולה בצד השני. לא יתכן שתהיה התעלמות כזו מעובדים שעובדים כה קשה. אני קורא להתאחדות הקבלנים להתעשת ולהיכנס איתנו למו"מ בנפש חפצה".

יו"ר ועד המנופאים הארצי רועי ויינשטיין, אמר כי "קהילת המנופאים הינה חולייה חשובה ביותר בענף הבנייה, והעובדים המסורים הללו ממשיכים בעשייתם גם בחירום, מתוך תחושה של אחריות אישית ולאומית. ענף בנייה חזק הוא נדבך משמעותי בשימור החוסן הכלכלי של ישראל. לכן, אך זה לגיטימי לבקש שיתקיים מולנו מו"מ הוגן, שקוף ואחראי – שייתן מענה לדרישותינו. אנחנו לא ששים אליי שביתות, אבל לא נתפשר על בקשה מינימלית זו".

מהתאחדות הקבלנים לא נמסרה תגובה. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ההסתדרותשביתהאיגוד המנופאיםהתאחדות הקבלנים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...