אושרו תוכניות לכ-11 אלף דירות בשדה דב - 21% מהן בהשכרה במחיר מופחת 

שתי התוכניות של רמ"י למתחמים המרכזי והצפוני אושרו למתן תוקף, וממשיכות את המתחם הדרומי שכבר נמצא בשיווק. שני המתחמים יכללו גם 180 אלף מ"ר לתעסוקה ו-88 אלף מ"ר למסחר. משמעות אישור התוכניות היא תחילת שיווק הקרקע

שיתוף הכתבה
רובע שדה דב (הדמיה: רשות מקרקעי ישראל)רובע שדה דב (הדמיה: רשות מקרקעי ישראל)

ביום חמישי האחרון אושרו למתן תוקף שתי התוכניות של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) למתחמים המרכזי והצפוני בשדה דב, אלו ממשיכות את המתחם הדרומי, מתחם אשכול, שכבר אושר ב-2020 ונמצא בשיווק. שטח שני המתחמים הוא 964 דונם, וניתן לבנות בהם 11,156 דירות - ברובע הצפוני 4,028 דירות וברובע מרכז 7,128 דירות, ועוד כ-180 אלף מ"ר שטחי תעסוקה, 88 אלף מ"ר שטחי מסחר וכ-350 אלף מ"ר שטחי ציבור בשתי התוכניות יחדיו.

רובע מרכז נמצא בתחום השטח ששימש כשדה התעופה דב תל אביב, צפונית לתחנת החשמל רידינג, מזרחית לקו החוף, מערבית לרחוב 2040 לשכונת נופי ים ולמתחם אשכול, דרומית לשכונת 'צפון רובע שדה דבש  - על שטח כ-570 דונם, וצפון הרובע נמצא צפונית לשכונת מרכז רובע שדה דב, דרומית לרחוב פרופס, מזרחית לקו החוף, מערבית לרחוב אבן גבירול על שטח של כ-394 דונם וכולל את הרחובות אבן גבירול, ארצי יצחק ועוד.  

תמהיל הדיור של תוכניות המתחמים המרכזי והצפוני יחדיו כולל בין היתר 350 דירות בדיור מוגן פרטי לקשישים ו-300 דירות בדיור מוגן ציבור. כמו כן כוללות התוכניות יחדיו 1,675 דירות להשכרה, מחציתן מיועדות להשכרה במחיר מופחת. נוסף על כך כוללות התוכניות 1,432 דירות להשכרה בהישג יד במחיר מופחת בבעלות העיריה ו-837 דירות להשכרה בהישג יד במחיר מופחת בבעלות המדינה.  משמעות אישור התוכניות היא תחילת שיווק הקרקע.

תקרת דמי השכירות המופחתים מחושבת לפי המחיר הממוצע הארצי של שכר דירה חופשי לדירה בגודל של 4.5 עד 5 חדרים לפי פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בהכפלה ב-1.1. כלומר, מחיר השכירות הארצי לדירת 4.5 חדרים הוא על פי למ"ס כ-6,000 שקל, כך שתקרת שכר הדירה תהיה 6,600 שקל, בעוד המחירים בשדה דב גבוהים הרבה יותר,  על פי נתוני מדלן דמי שכירות לארבעה חדרים  בשדה דב הם 12,000 שקל בחודש. כמו כן יכללו התוכניות פארק ברובע הצפוני ומלונות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שדה דברמ"ירידינג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...