עוד שלב בדרך למטרו: אושרו עבודות ראשונות להקמת הדיפו בפתח תקווה

רשות הרישוי הארצית אישרה חבילת עבודות ראשונה במסגרת פרויקט המטרו של גוש דן - עבודות מקדימות להגבהת מפלס דיפו סגולה, במסגרת קו מטרו M2, שיספק שירות מדרום פ"ת דרך ר"ג לת"א. עלותו של פרויקט המטרו מוערכת בכ-150 מיליארד שקלים

שיתוף הכתבה
מטרו בגוש דן (יח"צ)מטרו בגוש דן (יח"צ)

רשות הרישוי הארצית, בראשות שירה ברנד, אישרה היום (ב') חבילת עבודות ראשונה במסגרת פרויקט המטרו, לצורך הקמת דיפו סגולה בפתח תקוה.  הדיפו, מוסך הרכבות של המטרו, מהווה תשתית שבמסגרתו יוקמו משרדים, מבני חניה ותחזוקה ותפעול של הרכבות. חבילה זו היא עבור ביצוע עבודות מקדימות להגבהת מפלס הדיפו, אשר יאפשרו בהמשך ביצוע יתר העבודות להקמתו המלאה. 

הדיפו שיוקם שייך למערכת קו מטרו M2, אחד משלושת קווי המטרו וחלק מרשת התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב, אשר נמצאת בהליכי אישור מקצועיים ברשות הרישוי הארצית ובביצוע. M2 הוא קו מזרח-מערב שיספק שירות מדרום פתח תקווה דרך רמת גן לתל אביב. 

מתכנן רשות רישוי ארצית, רון רקח, אמר כי "מדובר בחבילה עבודות ראשונה להקמת מערכת קווי המטרו, אשר מובאת לאישור ועדת המשנה למסמכי תכנון מפורט וכי חבילות עבודה נוספות לקידום עבודות בקווים ובמקטעים נוספים הוגשו לתיאום מול רשות הרישוי הארצית. אלה יובאו בקרוב לאישור הוועדה. ויאפשרו את ביצוע העבודות להקמת יתר קווי המטרו".

תמ"א 70 אושרה, נת"ע פרסמה מכרזים 

לפני כשבוע נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), המקימה את שלושת קווי המטרו בגוש דן, פרסמה שני מכרזי קבלנים לקראת תחילת העבודות להקמת המטרו. המכרז הראשון מיועד לקבלני שיפוצים, וכולל ביצוע עבודות במבנים על תוואי המטרו, בסמוך לאתרי החפירה של התחנות. במסגרת המכרז השני, מבקשת נת"ע להתקשר עם עד 20 קבלני ביצוע, שיבצעו עבור החברה עבודות קבלניות מזדמנות, בהיקפים משמעותיים, הכוללות, בין היתר, עבודות להעתקת תשתיות וקידום זמינות בקווי המטרו.

לפני כשלושה חודשים אישרה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, את תוכנית המתאר הארצית למרחב תחנות המטרו – תמ"א 70. התוכנית, שחלה על 120 אלף דונם ברחבי גוש דן, צפויה להתוות את מדיניות התכנון והפיתוח האורבני במרחב תחנות המטרו, ב-109 תחנות ב-24 רשויות מקומיות. 

קידומה של תמ"א 70 ארך זמן רב, וכלל גם לא מעט מחלוקות בין מנהל התכנון , ובין הרשויות המקומיות בגוש דן ובראשן תל אביב, שחשו כי מדובר ב"התערבות יתר" מצד המדינה באופני הפיתוח של הערים. מחלוקת נוספת הייתה בין יזמי הבניה בשוק הפרטי ובין משרד האוצר, שביקש לגבות היטל השבחה בשיעור של 75% בשטחי התחולה של התוכנית – זאת כאמצעי למימון ביצוע פרויקט המטרו, שעלותו מוערכת בכ-150 מיליארד שקלים. לפני מספר חודשים התפשר האוצר והפחית את שיעור ההיטל ל-60%.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ commentsComp.length - index }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המטרו של גוש דןהמטרורשות הרישוי הארציתרון רקח

 
מחפש...