בגלל מגבלות בנייה: נעצרה התוכנית למאות דירות וחדרי מלון במקום שדה התעופה באילת

הוועדה המחוזית דרום דחתה את הדיון בתוכנית רמ"י למתחם הצפוני של שדה התעופה המתפנה, הכוללת 537 יחידות דיור, 706 חדרי מלון ועשרות אלפי מ"ר למסחר ותעסוקה, בשל מגבלות בנייה שנקבעו בתקן רעידות האדמה. הוועדה תבחן את התוכנית מחדש לאחר עדכון התקן

שיתוף הכתבה
שדה התעופה הישן באילת (Adiel lo, ויקימדיה)שדה התעופה הישן באילת (Adiel lo, ויקימדיה)

הוועדה המחוזית דרום החליטה בשבוע שעבר שלא לאשר את התוכנית של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ל-537 יח"ד, כ-700 חדרי מלון ועשרות אלפי מ"ר לתעסוקה, מסחר ומבני ציבור במתחם הצפוני של שדה תעופה אילת המתפנה, בשל מגבלות בנייה קיימות שיוצר הקו הגיאולוגי בשטח התוכנית. עם זאת הוועדה הבטיחה שתדון בנושא לאחר שיתוקן החוק.

התוכנית מתפרשת על שטח בן 294 דונם ונועדה למרקם מעורב שימושים בכניסה הצפונית לעיר, אשר יחבר בין אזור התעסוקה ממערב לכביש 90 לשכונות המגורים המתוכננות בשטח בריכות המלח ממזרח. חלקו הצפוני של מתחם שדה התעופה המתפנה נמצא בין רחוב דרבן ממזרח לכביש 90 ממערב, וכן חלק מאזור התעשייה ממערב לכביש 90.

התוכנית מציעה 706 חדרי מלון, 537 דירות, כ-88 אלף מ"ר לתעסוקה, 14.5 אלף מ"ר למסחר, וכ-74 אלף מ"ר מבני ציבור. הבינוי המוצע כולל 4-6 קומות. התכנית גם מציעה פיתוח אשר יקשר בין פארק הצפרות בצפון למערכת השצ"פים (שטחים ציבוריים פתוחים) העירונית. לאורך המתחם עובר קו שבר גיאולוגי, אשר יוצר רצועת מגבלות בניה. רצועה זו מוצעת בייעוד שצ"פ אשר ימשיך את השצ"פ המתוכנן מדרום ויחבר בין המדבר לים.

לאחר בדיקה תכנונית הועבר מכתב הערות מצד הבודקים התכנוניים. לפי ההחלטה, במהלך הבדיקה התכנונית, הובהר שעקב כניסתו לתוקף של תיקן 10 לתקן 413 עמידות מבנים ברעידות אדמה, אשר קבע רוחב של 100 מטר מגבלות בניה, רוב שטחו של מתחם המגורים והמלונאות נמצא בתחום מגבלות הבנייה, והתכנית המוצעת אינה רלוונטית בשלב זה. עם זאת, הודגש בהחלטה, כי בשנה האחרונה נעשו מהלכים מול מנהל התכנון במטרה לעדכן את תקן 413, אך טרם שונה התקן. "על אף התקופה הארוכה שחלפה מעת הגשת התכנית (דצמבר 2022 - דנ"ק), בשלב זה אין אפשרות להביאה לדיון להפקדה במתכונתה הנוכחי", נכתב.

עם זאת, הוועדה, לאחר ששמעה את הצדדים החליטה לשוב ולדון בתכנית. בדיון הבא עיריית אילת ורמ"י התבקשו להציג לוחות זמנים לקידום התוכנית בהתייחס למכלול ההיבטים שעלו בדיון, לרבות הצורך באיחוד וחלוקה והתיאומים הנדרשים לתכנית. המתחם הוא חלק משלושה מתחמים בשדה התעופה המתפנה. המתחם המרכזי והדרומי יכללו 2,469 יח"ד, 2,776 חדרי מלון, כ-88 אלף מ"ר תעסוקה וכ-95 אלף מ"ר מסחר, את התוכנית ערכה אדר' נעמה מליס.

נמל התעופה אילת שכן בלב העיר, בצמוד ובמקביל לכביש 90 (כביש הערבה). הנמל שימש בעיקר לטיסות סדירות בתוך ישראל, לשדה דב שבתל אביב, לנתב"ג ולחיפה, לפעילות פרטית ולחלק קטן מהטיסות הבינלאומיות הפוקדות את אילת, שכן רוב הטיסות הבינלאומיות לאילת וממנה, נחתו בנמל התעופה עובדה. נמל התעופה נסגר ב-18 במרץ 2019 לאחר חנוכתו של נמל התעופה רמון בתמנע, כ-18 קילומטר מצפון לעיר. במקביל נסגר גם נמל התעופה שדה דב בצפון תל אביב, ששימש בעיקר לטיסות לאילת וממנה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

הצטרפו לניוזלטר של מרכז הנדל"ן

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם
  • אני מאשר/ת קבלת דיוור
  • תגובות

    הוספת תגובה
    {{ commentsComp.length - index }}.
    {{ comment.message }}
    {{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
    {{ reply.message }}
    {{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
    הראה עוד
    תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז דרוםאילתשדה התעופה הישן באילתרמ"י

    הצטרפו לניוזלטר של מרכז הנדל"ן

    וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם
  • אני מאשר/ת קבלת דיוור
  •  
    מחפש...