36 קומות בארמון הנציב: אושרה להפקדה תוכנית של בן דוד וגולדן סיטי ל-470 דירות
במסגרת תוכנית הפינוי-בינוי ברחובות עולי הגרדום ויעקב וייס בי-ם, יוקמו 3 מגדלים הכוללים קומות מסד עבור תעסוקה, מסחר ומבני ציבור. הוועדה המחוזית דחתה את רוב ההתגדויות שהוגשו בטענה כי התוכנית כי נעשתה ללא בחינה של ההשפעה על התשתיות
הדמיה של התוכנית בארמון הנציב (דימה לאונביץ הדמיות)כל החדשות והעדכונים של מרכז הנדל"ן גם ב-WhatsApp >>
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה בשבוע שעבר להפקדה תוכנית התחדשות עירונית של קבוצת בן דוד וחברת גולדן סיטי, שכוללת 470 יחידות דיור חדשות בשכונת ארמון הנציב בירושלים. זאת לאחר שהוועדה בחנה את ההתנגדויות שהוגשו על התוכנית, ודחתה את רובן המוחלט.
תוכנית הפינוי-בינוי במתחם ח' בשכונת ארמון הנציב, ברחובות עולי הגרדום ויעקב וייס, ומשתרעת על 12.5 דונמים, ובמסגרתה צפויים להיהרס שני בניינים ישנים ברחוב עולי הגרדום וחמישה בתים נוספים ברחוב קדושי בבל. במקומם ייבנו שלושה מגדלים עד 36 קומות הכוללים קומות מסד עבור תעסוקה, מסחר, מבני ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים. התוכנית גם כוללת הסדרת זכויות והוראות בינוי למבנה בית ספר קיים. בסך הכל התוכנית תכלול 16,294 מ"ר של מבני ציבור, כמו גם 800 מ"ר של שטחי מסחר.
במסמך שהוציא מנהל תכנון צוין כי הוועדה דנה בטענות המתנגדים לפיהן קידום התוכניות בשכונה נעשה ללא תוכנית אב מאושרת וללא בחינה של ההשפעה על התשתיות - ודחתה אותן, תוך שהיא מבהירה כי התוכנית קודמה בהתאם לשלבים שנקבעו לכך בחוק. כמו כן נכתב כי התוכנית "מציעה תוספת של כ- 13% לכלל ייעודי הקרקע הציבוריים וכוללת 2,500- מ"ר הפרשות מבונות לצרכי ציבור".
עוד ציינו בדיון כי לאחר שהוועדה בחנה את הטענות לעניין עומס תחבורתי ברחוב וויס ולעניין כריתת העצים, היא הסכימה חלקית עם טענות המתנגדים ודרשה לבצע שינויים בתוכנית. "הוועדה קובעת כי רחוב יעקב וייס יורחב באמצעות זיקת הנאה להולכי רגל כך שרוחב המדרכה הפנויה למעבר הולכי רגל, בין ערוגות העצים לשימור לבין הבניין יהיה לפחות 3 מטר".
בחודש שעבר אושרה להפקדה תוכנית נוספת של חברת גולדן סיטי בארמון הנציב, שמשתרעת על 24 דונם בין הרחובות עולי הגרדום, המחתרות ושלמה בן יוסף. במסגרת הפרויקט ייהרסו 17 מבני מגורים ישנים הכוללים 172 יחידות דיור, ובמקומם יוקמו 975 יחידות דיור חדשות.
נחמי אפשתין, מנהלת התכנון בגולדן סיטי, מסרה: "אישור התוכנית בוועדה וצליחת שלב ההתנגדויות מהווים חותמת איכות לעבודה יסודית, נחישות תכנונית וחזון ארוך טווח. אנו גאים להוביל את פרויקט הדגל הזה, וממשיכים קדימה במלוא המרץ אל שלבי הביצוע הבאים שיעצבו מחדש את העתיד. אנו מודים מקרב לב על השותפות והאמון שניתנו לנו לאורך כל הדרך מצד רשויות התכנון ומצד בעלי הדירות.. זהו עוד שלב בפיתוח ארמון הנציב והפיכתה לאחת השכונות המובילות בירושלים".
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!













תגובות