הוותמ"ל תדון בתוכניות התחדשות ביקנעם וברמלה לבניית כ-3,300 דירות

שתי התוכניות ביוזמת הרשות הממשלתית להתחדשות והרשויות המקומיות. ברמלה כוללת התוכנית 1,693 דירות בשכונת עמישב במקום 327 קיימות. ביקנעם מציעה התוכנית בשכונת הוואדי הריסת 450 יח"ד והקמת יותר מ-1,600, כניסה חדשה לעיר, בתי ספר וכיתות גן ומעון

שיתוף הכתבה
ראש מטה התכנון נתן אלנתן על רקע רמלה (אביגיל מתתוב, עיריית רמלה) ראש מטה התכנון נתן אלנתן על רקע רמלה (אביגיל מתתוב, עיריית רמלה)

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור ולפיתוח מוטה תחבורה ציבורית (הוותמ"ל) תדון מחר (ד') הקרוב בהפקדת שתי תוכניות  התחדשות עירונית בקנה מידה גדול: האחת ברמלה (1,693 דירות) והשנייה ביקנעם (1,637 דירות)

את התוכנית ברמלה יזמו הרשות הממשלתית להתחדשות עירוניות ועיריית רמלה, והיא מקודמת על כ-96 דונם בשכונת עמישב, גבולותיה הם כביש 40 מדרום, רחוב מנחם דניאל ממזרח, רחוב הרב הרצוג מצפון ורחובות אמיל זולא וביאליק ממערב. בתחום התכנון קיימות 327 יחידות דיור, המצויות במבנים בגובה של עד 4 קומות. המתחם מאופיין בשלושה טיפוסי בינוי עיקריים: צמודי קרקע, מבני גן-גג ומבני רכבת. כמו כן ישנם בתחום התכנית שימושים מסחריים וציבוריים בהם בתי כנסת, גני ילדים ומעונות יום.

התכנית מציעה הריסה של 292 יח"ד במבני שיכון ישנים ובניה של 1,599 יח"ד במקום, עד 28 קומות, וכן תוספת יחידות דיור במגרשי מגורים קיימים בהיקף של 94 יח"ד. כמו כן מציעה התכנית מערכת רחובות חדשים המתחברת למערך העירוני הקיים, מחזקת את קישוריות המתחם אל שאר חלקי היישוב וקובעת מגרשים חדשים למגורים משולבים עם שימושים למסחר בחזיתות ושטחי ציבור במתכונת של עירוב שימושים . עוד התכנית מתווה שטח ציבורי פתוח במרכז התוכנית. התכנית כוללת גם כ-489 דירות קטנות  ו-258 דיוריות. עורך התוכנית הוא אדר' אליהו אברהם דרמן מדרמן ורבקל אדריכלים.

יותר מ-1,600 דירות בתוכנית התחדשות ביקנעם

את תוכנית ההתחדשות "נוף לכרמל" ביקנעם יזמו הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית יקנעם בשכונת הוואדי. התוכנית מתפרסת על כ-97 דונם בכניסה הצפונית לעיר. היא גובלת מדרום במבנה העירייה ויער יקנעם, ממזרח ברחוב התמר, מצפון גם כן ברחוב התמר ובכניסה הצפונית לעיר ובפארק גנדי וממערב בכביש 722. התוכנית מציעה הריסת המבנים הקיימים הכוללים כ-450 דירות ומבני ציבור, לטובת 1,637 יחידות דיור שישולבו בכ-3300 מ"ר מסחר ושימושים ציבוריים. 

מוצע מדרג בינוי, עם בינוי נמוך לאורך שטחים ציבוריים פתוחים בלב התכנית של 5 קומות, וגבוה, של 17 קומות  בשוליה לאורך רחוב התמר ודרך 722. עוד מוצע שיפור מערך התנועה על ידי הסטת דרכים ופריצת דרכים חדשות לחיבור רחובות הרימון והשקד לרחוב התמר, המהווה עורק עירוני ממזרח לשכונה, ומתן אפשרות לחיבור לדרך 722, דרך בין-עירונית ממערב - ליצירת כניסה חדשה לעיר. עוד מוצע בלב התוכנית שטח ציבורי פתוח חדש מבוסס שביל, ממרגלות בניין העירייה ועד פארק גנדי.

עוד התוכנית מציעה שטח לבניית בית ספר יסודי בסמוך לבריכת שחייה קיימת כמו גם שילוב כיתות גן ומעון בקומות קרקע של מבני המגורים. כמו כן כמו כן, מוצעות 250 יח"ד לדיור מיוחד (דיור להשכרה, דיור מוגן, מעונות וכדומה), כולל מתחם לגמלאים. התוכנית נערכה על ידי אדר' אורי מזור מאדם מזור-אלי פרשט אדריכלים. תוכנית זו מצטרפת לתוכנית שאושרה להפקדה בשבוע שעבר לבניית שכונה חדשה בת 3,300 דירות בדרום מערב העיר. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ותמ"ליקנעםיקנעם עיליתרמלההרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתהתחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...