קבוצת אהרוני בבת ים: "עירוב שימושים חכם הוא הבסיס להכל"

מתכננים ורשויות מקומיות מאמצים את העיקרון של עירוב שימושים כדי ליצור סביבות עירוניות מגוונות ובנות-קיימא. מיזם UPTOWN של קבוצת אהרוני, השוכן בלבו של רובע העסקים החדש של בת-ים, מהווה דוגמא מובהקת לשילוב מוצלח בין מגורים, משרדים, מסחר ופנאי

שיתוף הכתבה
נדב אהרוני. צילום: אוראל כהן. | ברקע: הדמיית פרויקט Uptown. קרדיט הדמיה: 3DVision.נדב אהרוני. צילום: אוראל כהן. | ברקע: הדמיית פרויקט Uptown. קרדיט הדמיה: 3DVision.

תפיסת התכנון האורבני בישראל עוברת מהפכה שקטה. עירוב שימושים , גישה המשלבת מגורים, מסחר ותעסוקה באותו מרחב, תופסת מקום מרכזי יותר ויותר בתכנון ערים ושכונות חדשות. פרקטיקה זו, המנוגדת לתפיסה המסורתית של הפרדת אזורים לפי שימושים, מבטיחה להפוך את המרחב העירוני לחי, תוסס ויעיל יותר.

מערים ותיקות כמו תל אביב ועד לשכונות חדשות בפריפריה, מתכננים ורשויות מקומיות מאמצים את העיקרון של עירוב שימושים כדי ליצור סביבות עירוניות מגוונות ובנות-קיימא. מגמת ההתחדשות העירונית השוטפת את אזורי הביקוש בישראל מספקת לרשויות המקומיות את ההזדמנות לה חיכו להגשמת התפיסה התכנונית החדשה הלכה למעשה.

רובע העסקים החדש המוקם בימים אלה באזור התעשייה הוותיק של בת ים, מגלם את קונספט עירוב השימושים בצורה מיטבית. הרובע, הממוקם בחלקה הדרומי של העיר – בין שדרות יוספטל מצפון, רחוב ניסנבאום במזרח, הקוממיות בדרום והנביאים במערב – עובר מהפך של ממש בשנים האחרונות, כשאת מקומם של המבנים הישנים והחד-קומתיים תופסים מגדלי מגדלי משרדים ומגורים בהם משולבים מוקדי בילוי ומסחר בהרמוניה מושלמת.

להיות בדרום בת ים – להרגיש במרכז תל אביב

אחד הפרויקטים המדוברים ביותר והראשון שנבנה ברובע הבת-ימי החדש הוא מיזם UPTOWN של קבוצת אהרוני, השוכן ברחוב הרב ניסנבאום 37. הפרויקט, שתוכנן על ידי משרד האדריכלים המוביל יסקי מור סיוון, מהווה נקודת ציון מרכזית עבור רובע העסקים כולו, בהיותו כולל בין השאר חניון תת-קרקעי בן שישה מפלסים ו-940 מקומות חניה, ומבנה מסחרי בן שלוש קומות בשטח של 15 אלף מ"ר, בו כבר קבעו את מקומם מספר מכובד של שוכרי עוגן, בהם סופר יוחננוף, בנק הפועלים והביטוח הלאומי.

המגדל מעורב השימושים של קבוצת אהרוני ממוקם מעל המרכז המסחרי ומתנשא לגובה של 29 קומות. 20 הקומות הראשונות מספקות 23 אלף מ"ר של שטחי משרדים המאוכלסים  על ידי נותני שירותים איכותיים דוגמת מוסדות ממשלתיים, רופאים מומחים ופירמות עורכי דין גדולות, ואילו הדירות ממוקמות  בקומות העליונות.

לצד המגדל המעורב מאוכלס  מגדל נוסף, של 47 קומות, ובו 184 יחידות דיור. כלומר בסך הכל, כולל הפרויקט השאפתני של קבוצת אהרוני מעל ל-255 דירות. בין המגדלים קיימת רחבה קהילתית משובצת בפינות ישיבה ועצי נוי, ומסביבה חנויות מותגים ובתי קפה.

הדמיית פרויקט Uptown, בת ים. קרדיט הדמיה: 3DVisionהדמיית פרויקט Uptown, בת ים. קרדיט הדמיה: 3DVision

נדב אהרוני, סמנכל השיווק והמכירות  של קבוצת אהרוני, אומר כי "UPTOWN הוא מתחם אורבני יחיד במינו, המשלב בצורה מוצלחת וחכמה בין מגורים לשאר האלמנטים הדרושים למשפחות במאה העשרים ואחת, והכל בהשראת השכונות האורבניות המובילות בעולם. בין אם זה מקומות תעסוקה, מוסדות חינוך לילדים או חנויות לרכישת מוצרי בסיס ליומיום, ב-UPTOWN הדיירים יוכלו להשיג את הכל, באופן שיהפוך את חייהם לנוחים ופשוטים, ויחסוך מהם עמידה בפקקים".

אהרוני מציין כי החברה היתה מהראשונות לזהות את הפוטנציאל בבת ים ובפרט באזור העסקים המתחדש: "הפרויקט הוכח כהצלחה אדירה. שטחי התעסוקה בו נתנו מענה לצורך שהיה קיים שנים למגדל משרדים יוקרתי במרכז העיר, שייתן מענה לעסקים מקומיים וגופיים ממשלתיים וכל זאת במרחק של כ-10 דק מתל אביב.

הוא מוסיף כי "הפרויקט נבחר בשנת 2018 כפרויקט מצטיין על ידי איגוד המהנדסים, ולא בכדי. בזכות התכנון המוקפד של משרד האדריכלים המוביל יסקי מור סיוון וההתעקשות של החברה להפרדה המושלמת בין השימושים השונים, באי המתחם והדיירים המתגוררים בו יכולים ליהנות מהיתרונות הרבים שלו זה לצד זה, ואף להפרות אחד את השני – ממש כפי שרעיון עירוב השימושים מבקש לעשות במקור".

UPTOWN לא בולט רק במה שיש בו, אלא גם בנגישותו המקסימלית ובמה שנמצא בסביבתו: הדיירים של UPTOWN נהנים משתי יציאות נוחות לנתיבי אילון – במחלף יוספטל ובמחלף קוממיות – וגם מגיעים בהליכה קצרה לתחנת הקו האדום של הרכבת הקלה ברחוב ניסנבאום, וכן לשלוש תחנות נוספות שכבר נפתחו לקהל הרחב ובעתיד נגישות לקו הירוק הסגול שיחברו את גוש דן. בקרבת הפרויקט נמצאות גם שתי תחנות של רכבת ישראל ושלל אופציות נוספות של תחבורה ציבורית".

הדמיית פרויקט Uptown. קרדיט הדמיה: 3DVision.הדמיית פרויקט Uptown. קרדיט הדמיה: 3DVision.

קבוצה של עשייה

קבוצת אהרוני הוקמה לפני למעלה משני עשורים ומתמחה בייזום, בנייה רוויה ונדל"ן מניב. בשנים האחרונות התרחבה הקבוצה גם לתחום ההתחדשות העירונית. ועד היום היתה שותפה לייזום והקמה של כמה פרויקטים בולטים וידועים במרכז הארץ ובדרומה. בין אלה ניתן למנות את מגדל נווה בבת ים – מגדל יוקרה בן 42 קומות הצופה אל הים; וכן את הפרויקטים אפ-פארק ואפ-הילס בנתיבות, הכוללים יחדיו למעלה מ-900 יחידות דיור. כיום נמצאת החברה בבנייה של 712 יחידות דיור ב-10 בניינים בשכונת נופי בן שמן החדשה ובתכנון של עוד 3,000 יחידות דיור בערים שונות, בהן בת ים, תל אביב, יבנה, חולון, ראשון לציון. מתוך אלה, כאלף ייצאו לביצוע ושיווק כבר בתחילת 2025.

"כבר היום אנחנו רואים קהל גדול שמגיע ל-UPTWON מהשכונות הקיימות העוטפות ומרחבי העיר, ולא רק בזכות הנגישות הנוחה לפרויקט", מסכם אהרוני. "כיום עירוב שימושים הוא הבסיס לכל פרויקט נדלני מתוכנן, וציבור הרוכשים והשוכרים כבר מאמץ את המגמה הזו ואף דורש אותה. לכן אני מאמין שהביקוש לדירות ולמשרדים ב-UPTOWN  ובמתחמי עירוב שימושים רק יילך ויגבר".

לפרטים נוספים >>


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת אהרונימגדל UPTOWNבת יםעירוב שימושים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...