יו"ר ועדת הפנים: "המדינה פספסה את הדיור להשכרה. נקדם במהירות את התכנית האסטרטגית של הממשלה בנושא" 

ח"כ יעקב אשר אמר את הדברים במהלך פאנל על השלכות המלחמה, בפסגת ההתחדשות של מרכז הנדל"ן. מנכ"ל משרד השיכון: "עוד ב-2024 יכנסו לפה 10,000 עובדים נוספים דרך חברות הביצוע". היזם יגאל דמרי: " להוציא היתר לוקח לי יותר זמן מלבנות את הפרויקט"

שיתוף הכתבה
"המדינה פספסה את נושא ההשכרה". ח"כ יעקב אשר בפסגת ההתחדשות העירונית (נאו מדיה) "המדינה פספסה את נושא ההשכרה". ח"כ יעקב אשר בפסגת ההתחדשות העירונית (נאו מדיה)

"המדינה פספסה את הדיור להשכרה, נקדם במהירות את תוכנית ההשכרה האסטרטגית של המדינה". כך אמר ח"כ יעקב אשר, ראש ועדת הפנים של הכנסת, בפאנל שהנחה עורך מרכז הנדל"ן נמרוד בוסו, בנושא השלכות מלחמת חרבות ברזל על הענף. זאת במסגרת כנס פסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן שמתקיים היום (שני) בתל אביב. 

ח"כ אשר התייחס לנושא הפריפריה וכן לנושא הדיור להשכרה, " התחדשות עירונית בפריפריה חייבת להשתפר ואין כדאיות כלכלית בהרבה מקומות בעיקר בגלל המחסור בממ"דים חדשים במקומות המועדים לסיכון גבוה. האוצר צריך לשים כסף בנושא הזה ולהוריד מיסוי ליזמים של התחדשות עירונית שרוצים לקדם תהליכים כאלה בקריית שמונה או שלומי. המדינה פספסה את הדיור להשכרה ואני אעבוד על זה שזה יכנס בכל תכנית אסטרטגית". 

"מספר הפועלים הזרים שנמצאים במדינת ישראל הוכפל מאז ה-7 לאוקטובר", ציין בפאנל יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון . "יש עוד 30 אלף עובדים זרים, זה פי 6 ממה שהמדינה מכניסה בשנה רגילה. זאת שרשרת ייצור שמעולם המדינה לא הצליחה לבצע בכמויות כאלה. אנחנו מקדמים קול קורא, ועוד ב-2024 יכנסו לפה 10,000 עובדים נוספים דרך חברות הביצוע". 

"מספר הפועלים הוכפל מאז 7 באוקטובר". מנכ"ל משרד השיכון יהודה מורגנשטרן בפסגת ההתחדשות העירונית (נאו מדיה)"מספר הפועלים הוכפל מאז 7 באוקטובר". מנכ"ל משרד השיכון יהודה מורגנשטרן בפסגת ההתחדשות העירונית (נאו מדיה)

מורגנשטרן התייחס אף הוא למצב הפריפריה וציין כי "כל המכרזים מבית שאן ועד דימונה בחצי שנה האחרונה הצליחו בזכות סבסוד הפיתוח מצד המדינה. אנחנו גם חושבים שלגבי תוספת הפיצוי צריך לקדם חקיקה ולפתור את זה. אם קבלנים נפגעו בעיקר באזורי מלחמה יש מקום להסתכל עליהם אחרת. אבל, אם היינו בטוחים שיבטלו במקומות האלה, בקושי ביטלו. הציבור הישראלי בצפון ובדרום מאמין במדינה ובשביל לעשות עסקים זה המפתח"

סגן הממונה על התקציבים באוצר מתן יגל אמר כי "האתגר הכי גדול שלנו כממשלה זה לאפשר כמה שיותר היצע של קרקעות בארץ. בעת עדכון תקציב המדינה התעקשנו כממשלה לתקצב 2 מיליארד שקלים לשוק הנדל"ן כדי להגדיל את היצע המכרזים, וזה יביא להתחלות בניה גדולות יותר. הגדלנו את הסבסוד לפריפריה במיליארד שקל ועלויות הפיתוח במכרזים בפריפריה ממומנות על ידי המדינה, לכן זה מעלה את הכדאיות של יזמים".

צילום: נאו מדיהצילום: נאו מדיה

"אנחנו בעלייה נומינלית של פחות מ-5% וריאלית של פחות מ-2% ברמה שנתית וזה לא חריג, או עשרות אחוזים של עליית מחירים כמו שהיה בעבר, וצריך לזכור את סיפור המבצעים שמשפיע", ציין יגל."זה אירוע ששווה 6-7 אחוז ממחיר הדירה וזה לא בא לידי ביטוי במדד המחירים לצרכן".

היזמים בפאנל היו פחות אופטימיים, כך למשל יגאל דמרי, הבעלים של י.ח דמרי ציין כי "צריכה לצאת הוראה חד משמעית שמיום שמגישים בקשה להיתר הוא יתקבל תוך 12 חודשים וזה יפתור חלק מהבעיות. להוציא היתר בניה לוקח לי יותר זמן מאשר לבנות את הפרויקט, תבינו את המשמעות של העיכובים בבירוקרטיה".

ירון ספקטור , כלכלן ושמאי מקרקעין ובעלים של ירון ספקטור שמאות מקרקעין בע"מ: "הבעיה המרכזית של השוק היא היתרי בניה, זה הפך למנוף פוליטי של ראשי הערים. צריך להוציא את המונופול הזה מהוועדה המקומית. מדובר בהיתר טכני שלוקח שנתיים שלוש וצריך לשבור את המונופול". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חרבות ברזליהודה מורגנשטרןמתן יגלפועלים זריםכח אדםפסגת ההתחדשות העירונית 2024יגאל דמרי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...