למרות מאות התנגדויות: אושרה התוכנית לבניית 1,800 דירות בבניה עד 10 קומות בבנימינה

הוותמ"ל אישרה למתן תוקף את התוכנית של רמ"י לשכונה חדשה בצפון מערב בנימינה, שתכלול בנייה בגובה 5-10 קומות, כ-90 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה ועשרות דונמים לשטחי ציבוריים פתוחים ולמבני ציבור. ראש נמועצה תוקף: "תוכנית עמוסת בעיות, שמרובן הוועדה התעלמה"

שיתוף הכתבה
יו"ר הותמ"ל נתן אלנתן על רקע הדמיה של התוכנית בבנימינה (ירז רוגובסקי, ער קורין - ניהול ותכנון, פרחי צפריר אדריכלים)יו"ר הותמ"ל נתן אלנתן על רקע הדמיה של התוכנית בבנימינה (ירז רוגובסקי, ער קורין - ניהול ותכנון, פרחי צפריר אדריכלים)

למרות לא פחות מ-679 התנגדויות שהוגשו, הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור ( ותמ"ל ), בראשות נתן אלנתן, אישרה היום (ד') למתן תוקף את תוכנית "תמל/ 1109 – בנימינה צפון מערב" שעיקרה היא הקמת שכונת מגורים חדשה בצפון מערב בנימינה. במסגרת התוכנית צפויות לקום 1,800 יח"ד, מתוכן 450 יח"ד לטובת דיור מיוחד. הבניה המוצעת הינה בגובה 5-10 קומות כאשר הצפיפות נטו היא 20 יח"ד לדונם.

 בנוסף התוכנית מקצה 73 אלף מ"ר לטובת תעסוקה  ו-16 אלף מ"ר לטובת מסחר. כמו כן, התוכנית מקצה 28 דונם לטובת מבני ציבור ו-48 דונם לטובת שטחים ציבוריים פתוחים. התכנית נערכה על ידי משרד פרחי צפריר אדריכלים. התוכנית, שקודמה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל , ממוקמת בצפון מערב היישוב על שטח של כ-347 דונם. ממזרח היא גובלת ב"חאן זרעוניה" שנבנה בסוף המאה ה-18, וממערב צמודה למסילה ולתחנת הרכבת המתוכננת. תוואי הרכבת הוסט ממרכז היישוב במסגרת תת"ל מאושרת. 

על פי הודעת מנהל התכנון , התכנית מדגישה פיתוח מרחב ציבורי מזמין ואיכותי, שמעודד הליכה ופעילות קהילתית לאורך הצירים המרכזיים. במרכזה מתוכננת כיכר ירוקה, שתהווה מוקד עירוני בכניסה המזרחית לתחנת הרכבת המתוכננת, ותהיה עטופה במבני תעסוקה, דיור מיוחד ושטחי ציבור. התכנית מבוססת על עקרונות של תכנון תואם אקלים, עם ריבוי מעברים היוצרים רשת הליכה נגישה ונוחה, והצללה טבעית התורמת לנוחות השוהים במרחב. בנוסף, התוכנית משלבת שימור ערכי מורשת באמצעות מבנים היסטוריים ושדרות עצים, שמעשירים את אופיו הייחודי של המרחב הציבורי.

הדמיה של התוכנית לשכונה חדשה בבנימינה (פרחי צפריר אדריכלים)הדמיה של התוכנית לשכונה חדשה בבנימינה (פרחי צפריר אדריכלים)

יו"ר הוותמ"ל וראש מטה התכנון הלאומי, נתן אלנתן: "אני מברך על אישורה של שכונת צפון מערב בנימינה, מהלך תכנוני משמעותי להגדלת היצע המגורים במרחבים מתפתחים כמו בנימינה-גבעת עדה, עם חיבור ישיר לתחנת הרכבת המתוכננת. התוכנית מממשת את מדיניות הוותמ"ל לקידום סביבת מגורים איכותית בסמיכות לצירי תחבורה עתירת נוסעים, לטובת שיפור איכות החיים של התושבים והדורות הבאים". 

סמנכ"לית מגורים ומתכננת הוותמ"ל במינהל התכנון, אדר' סיגי בארי: "התוכנית מהווה נדבך משמעותי בפיתוח הרציף של היישוב, בשטח המקשר בין המרקם הוותיק לתחנת הרכבת החדשה, תוך הישענות על מיקומה האסטרטגי בקרבה לתחנה. התכנון נעשה מתוך ראייה אקלימית, עם דגש על יצירת סביבת הליכה נוחה, הצללה טבעית ושימור עצים ומבנים היסטוריים, כדי להעשיר את המרחב הציבורי ולקדם את רווחת התושבים"/

נחמיה ון דייק, מנהל מרחב חיפה ברשות מקרקעי ישראל' בירך על אישור התוכנית וציין כי "השכונה החדשה בבנימינה מציעה חזון עירוני מתקדם, בו שילוב מושכל של דיור, תעסוקה, מסחר ושטחים ציבוריים. תוספת של מגורים בתמהיל מגוון, שטחי מסחר ותעסוקה ושטחים ירוקים ופתוחים, יבטיחו איכות חיים תוך שמירה על ערכי טבע ונוף. כל אלה בשילוב רשת הדרכים המגוונת הכוללת שבילי הליכה ואופניים וכן מיקומה האסטרטגי של השכונה בקרבת תחנת רכבת יוצרים מרחב עירוני איכותי שיענה על צרכי הישוב והסביבה".

"שכונת בלון בה 6,500 תושבים נכנסים ויוצאים מכניסה אחת"

גיל חנניה, ראש המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה אמר בעקבות אישור התוכנית כי "המועצה תומכת ותתמוך בתכניות הנותנות מענים לצמיחתה, תוך מתן הזדמנויות דיור מגוונות לבני המקום, השלמת פערים ציבוריים במרקם הקיים, ובתנאי שלא יביאו לקריסתה הכללכלית ולאופייה. לצערי התכנית שאושרה היא תכנית של 'שכונת בלון' של כ 6,500 תושבים, אשר נכנסים ויוצאים בכניסה אחת מדרך שכבר היום בכשל תחבורתי (דרך ימי בנימינה).

"שכונה שרשת הרחובות שלה לא מחוברת למרקם הקיים, לא מאפשרת חיבור קהילתי מיטבי, ללא תמהיל דיור מגוון , ללא העדפה לבני המקום, ללא שטחים הולמים למבני ציבור, ללא פתרונות מספקים לבעיות אקוסטיקה, ניקוז וסביבה, וללא קביעת שלביות בהתאם לתנאים בשטח וליכולות וצרכי המועצה.

"המועצה הציעה במסגרת התהליך התכנוני חלופות רבות שמאפשרות פיתוח בר קיימא שעונה הן על צרכיה והן על צרכי המדינה לפתרון משבר הדיור. מאמצים אלה הביאו לשיפור נקודתי של התוכנית עצמה אך הוועדה התעלמה ממרבית הבעיות בתכנית ומהצעות המועצה לפתרונן.

"המועצה תפעל בנחישות מול כלל הגורמים הממשלתיים כדי לוודא שהתכנית תתוקן או שהכשלים בה יתוקנו בתוכניות משלימות נוספות, בדגש על חיבור שני לשכונה מצומת בית חנניה ופתרון הכשל התחבורתי בכניסה הראשית (צומת ברניצקי, הכניסה לתחנת הרכבת העתידית, והכניסה לשכונה החדשה על דרך ימי בנימינה). המועצה לא תסכים לתמוך ולשאת באחריות על תוספת אוכלוסייה ללא בסיס כלכלי יציב שיתמוך בצמיחתה ובאיכות החיים של תושביה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ commentsComp.length - index }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ותמ"לבנימינהמנהל התכנוןרמ"י

 
מחפש...