לראשונה: סטנדרט אחיד למערכות חשמל חכם בפרויקטים למגורים

גיא דייב רוס, מייסד R.P.S.S (רוס פתרונות חכמים בע”מ) עושה סדר בתחום החשמל החכם באמצעות חברה שמספקת כתובת אחת ליזם, מעטפת מלאה לספק, דיוק המוצר ושירות מלא לדייר. "התפקיד שלנו הוא לתת את השירות הטוב ביותר וזה מתחיל בהמלצה על המערכת הנכונה ביותר לפרויקט עצמו"

שיתוף הכתבה
גיא דייב רוס, מייסד רוס פתרונות חכמים בע”מ, קרדיט: R.P.S.S גיא דייב רוס, מייסד רוס פתרונות חכמים בע”מ, קרדיט: R.P.S.S

בעולם שבו החשמל החכם הפך לסטנדרט כמעט בכל פרויקט בנייה, נולדה יוזמה חדשה שמטרתה לעשות סדר בענף, להגדיר סטנדרט אחיד, להקל על היזם, לחזק את הספקים ולשפר את חוויית הדיירים.

מאחורי היוזמה הזו עומד גיא דייב רוס, מייסד R.P.S.S - Ross Professional Smart-Home Solutions, שמוביל בשנים האחרונות מהפכה שקטה ומהותית: להפוך את החשמל החכם בישראל ממוצר "מותקן" למערכת חכמה באמת, עם סדר, בקרה ושירות רציף לכל אורך הדרך. "שליחות היא מילה שכל הזמן עולה לי לראש, אולי זו לא המילה המדויקת כשמדברים על התחום המסחרי, אבל בהחלט ייעוד", הוא אומר. "אני מאמין שמישהו או משהו גרם לי לעבור מסע ייחודי כשבנקודת זמן מסוימת התאפשר לי לראות מה הבעיה וכיצד ניתן לפתור אותה".

רוס מדבר על תפיסתו את תחום החשמל החכם, הבנת הבעיות והצרכים השונים העולים בכל פרויקט בתחום זה וההבנה שלו כיצד ניתן לפתור את הבעיות. הוא משווה את תחום החשמל החכם לעולם הרכב. "במהות", הוא אומר, "לכל הרכבים יש ייעוד זהה - לשמש כאמצעי תחבורה, אך פה גם מתחיל הצורך הספציפי, כל אדם בוחר ברכב המתאים ספציפית עבורו, אם זה בגודל, המותג, בסוג ההנעה, רמת האבזור או אפילו הצורה והצבע. אותו הדבר גם בחשמל החכם, צריך להתאים את החשמל החכם לכל פרויקט - כי הרי כמו הלקוח גם לכל פרויקט יש את הדרישות הספציפיות שלו".

גשר בין היזם, הספק והדייר

"החשמל החכם הוא תחום חדש במונחים של ענף הבנייה, הצעיר ביותר, שבקושי עשה קילומטראז'", פותח רוס. "בניגוד לתחומים אחרים שכבר עברו מסע התבגרות, כאן כל ספק עובד בצורה שונה לחלוטין. יש הבדלים בין הספקים, למשל בטכנולוגיה של המתגים, בצורת העבודה המערכתית ובצורת העבודה של המערכת עם האפליקציה, אין אפילו שני ספקים שמגישים הצעות מחיר בצורה אחידה.
 עד כה לא היה קיים בישראל גוף שסיפק מענה למצוקות של הגורמים השונים בתחום החשמל החכם. זו הסיבה שרוס החליט להקים את החברה, כדי שזו תהווה גוף מקצועי במערכות חשמל חכם, מביצוע המכרז למציאת המערכת הנכונה ביותר ועד מתן שירות ואחריות לאורך שנות הבדק לדיירים, הרבה אחרי שהדירות נמסרו וכולם המשיכו בחייהם. מדובר ביותר מגוף המקשר בין הצלעות האלו של המשולש - יזם, ספק ולקוח, שכן הדגש בפעילות R.P.S.S היא במציאת פתרונות שיאפשרו שקט לכולם. "אנחנו הגשר שמחבר בין היזם, הספק והדייר. אנחנו לא ספקים של מערכות חשמל וכמובן שלא באים להחליף את הספקים הקיימים, אלא להוות גורם מחבר ומתאם בין כלל הצדדים. אנחנו מספקים מענה בנקודות החולשה, שירות וניהול שלא קיימים במקום אחר, והכל במקצועיות הכי גדולה שניתן".

במילים אחרות, R.P.S.S היא כתובת אחת ליזם. החברה מנהלת, מפקחת ומאזנת את כל הממשקים סביב החשמל החכם בפרויקט, החל משלב האפיון ועד השירות לאחר האיכלוס, תוך שמירה על אינטרס אחד בלבד: הצלחת הפרויקט.

"המטרה שלנו היא לוודא שכל פרויקט בישראל מקבל את הפתרון הנכון ביותר, המבוסס על סטנדרט מקצועי אחד ואחיד, בלי קשר למי מתקין את המערכת בפועל", מדגיש רוס. "יש איש קשר אחד שמתכלל את הכל, במקום להתפזר בין הספקים והגורמים השונים".

זוהי גישה שונה מהנהוג כיום בשוק. "אני תמיד רציתי להבטיח שקט ליזמים ובפעם הראשונה
אני יכול להבטיח ולעמוד מאחורי ההבטחה הזאת היום".

אפקט הפרפר

רוס החל את דרכו המקצועית בכלל בעיצוב פנים, משם עבר לעבוד בא.דורי ומשם המשיך למרכז הבנייה הישראלי. לדבריו, השיעורים שקיבל מעמיתיו למסע שעבר הם, בין השאר, אלה שהובילו אותו להקמת החברה. "אפקט הפרפר", הוא מוסיף, "הוא לא תמיד בלתי נראה. אני יודע שחבריי לדרך הם חלק משמעותי בעיצוב 'האני המקצועי' שלי ואולי מעבר לכך ואני גאה בכך. היום, כשאני מייצר את הפתרונות, תופר אותם לא רק ברקמה אלא עמוק בתוך הגוף, אני יודע שאפשר ללמוד מכולם, אך בסוף הפתרון, הדרך, המהות - זה אנחנו".

אלגוריתם בחירת ספק מותאם אישית, קרדיט:  R.P.S.S 

הססמוגרף של חוכמת ההמונים

אחד המרכיבים החדשניים בפעילות החברה הוא מנגנון משוב מהשטח, שפועל בזמן אמת. "אנחנו הראשונים שהפכו את חוות הדעת של הדיירים לכלי ניהול", אומר רוס. "המערכת שלנו אוספת באופן קבוע נתונים מדיירים לאחר המסירה על איכות השימוש, רמת השירות, אמינות המערכת וחוויית המגורים".

הנתונים האלה מתנהגים כמו ססמוגרף של הענף שקורא כל שינוי בשוק. "אם ספק מסוים משתפר בשירות או מאבד אחיזה, אנחנו רואים את זה מיד. אם טכנולוגיה חדשה מצליחה לפתור בעיות חוזרות, זה מתעדכן אצלנו בזמן אמת. כל פרויקט שנכנס אלינו נהנה מהניסיון המצטבר של קודמיו".

תקן R-SO8S - שפה אחת לענף שלם

לדברי רוס, השירות, וכל מה שהוא כולל, נבנה על בסיס היכרות רבת שנים עם השטח ועבודה צמודה עם השותפים לדרך בענף. " אם רק תפתח את האוזניים כשאתה מסתובב בשטח ופוגש  יזמים, קבלנים ודיירים", הוא אומר, " אתה מבין, בסופו של דבר, מהן נקודות התורפה בכל מקום ומה מציק לכל אחד ברמתו. בשלב מסוים לקחנו את זה אפילו צעד קדימה והפכנו את הנושא לדיונים קבועים בקהילת נדל"ניסטים בה אנחנו חברים, אספנו את כל נקודות הכאב האלה ותרגמנו אותן לפרמטרים מדידים. הפרמטרים האלו הם תוצאה של עבודה מעשית עם שותפי לעשייה בשטח".

רוס הבין שמה שחסר כיום בתחום של החשמל החכם הוא יצירת רף אחיד - סטנדרט של איכות. מתוך הרצון להגדיר את הרף הזה הוא יצר ביחד עם שותפים לדרך, כגון יזמים, קבלנים , מתקינים, דיירים, חשמלאים את R-SO8S - R- Smart Optimal 8 Standard, הסטנדרט הראשון בישראל להשוואת מערכות חשמל חכם. ה"תקן" החברתי-ציבורי מבוסס על שמונה פרמטרים קבועים: איכות, ערך, אמינות, התאמה לפרויקט, עיצוב, נוחות שימוש, שירות החברה וחוות דעת מהשטח.

הפרמטר השמיני - חוות דעת, הוא זה שהופך את התקן לדינמי , הוא מתעדכן כל הזמן, כך שכל פרויקט חדש נבחן לא רק על בסיס תכנון, אלא גם על בסיס חוויות אמיתיות מהשטח.  בנוסף עבור כל מכרז לכל פרויקט יש מתחת לשמונה הפרמטרים הבסיסיים -  23 פרמטרים נוספים, שמפרקים כל קריטריון לרכיבים קטנים יותר ויוצרים ביחד אלגוריתם שיודע לתת עפ"י הדרישות של כל פרויקט את המוצר המדויק ביותר עבורו.

"אנחנו מכניסים את הנתונים של הפרויקט לאלגוריתם של המערכת, לדוגמה: מסגרת תקציב, התממשקות למערכות צד ג’, מהירות האספקה וכו’", מסביר רוס. "האלגוריתם נותן משקל שונה לכל פרמטר בהתאם לצרכים. אם זה פרויקט עם מאות יחידות, יינתן יותר משקל לספק שיש לו מלאי גדול וזמינות. אם זה פרויקט ששם דגש על יוקרה, יינתן משקל לפתרונות המשוכללים".

"זה לא סטנדרט תאורטי", מדגיש רוס. "זה סטנדרט חי, נושם ולומד. מערכת שמתעדכנת כל הזמן מהשטח. אם כולם יבחנו את עצמם על פי שמונת הפרמטרים האלו, כולם ירצו להשתפר בהם וזה מה שאוטומטית יקדם את כל הענף. התחרות כאן היא לא על המחיר, אלא על האיכות, השירות והאמינות של נותני השירות".

שישה פתרונות לנקודות שרוב הפרויקטים מזניחים

רוס גיא פתרונות חכמים בע”מ מציעה ליזמים ולקבלנים שישה פתרונות מרכזיים, כל אחד הוא שירות ומוצר בפני עצמו אך ביחד הם מספקים את המעטפת כולה: החל מניהול מכרז הוגן ושקוף בין כל הספקים בשוק, תיאום תכנון וביצוע של שינויי דיירים, התקנה מקצועית של כל המוצרים בשוק באמצעות א.ר עבודות חשמל, שדרך אגב הם החשמלאים הראשונים בארץ שיודעים לתת גם התקנה וגם שירות על כל המוצרים בתחום שנקרא חשמל חכם. רוס מציעה גם פיקוח עליון ובקרה טכנית, מסירה אישית והדרכה חכמה לדיירים, ושירות ואחריות בפריסה ארצית לכל מוצרי החשמל החכם לאחר מסירה ולאורך כל שנות הבדק. "אלו הפתרונות המרכזיים שלנו", מסביר רוס, "הם נוגעים לבעיות המהותיות של כל פרויקט שנבנה ואנחנו יודעים לפתור אותן באופן הטוב ביותר".

"התפקיד והשליחות שלנו", הוא מוסיף, "היא לטפל בדיוק באותן נקודות קריטיות שלא פעם 'נופלות בין הכיסאות', בהתנהלות הזו שבין היזם לספק, בין הספק לדייר, בין מסירת הדירה לשירות הנדרש לאחריה. אלו הן נקודות תורפה, שלבים שהצדדים סובלים בהם מהרבה אי הבנה או אי בהירות ואנחנו שם כדי למנוע אותם".

החברה מסוגלת להיכנס לכל פרויקט בכל שלב, גם אם הוא כבר בתהליך ביצוע. "אנחנו יודעים לעבוד עם כל ספק, כל מערכת וכל שלב. אם פרויקט תקוע, אנחנו יודעים לייצב אותו. אם יזם אומר שיש לו ספקים שהוא רוצה שאני אפנה אליהם - אין בעיה. המטרה היא לייצר אחידות במכרז, אחידות בשירות, ושקיפות מלאה".

סטנדרט אחיד למערכות חשמל חכם על פי גיא דייב רוס, קרדיט: R.P.S.S 

סטנדרט ישראלי חדש לענף שלם

רוס מאמין שבעתיד הקרוב, R-SO8S יהפוך לשפה משותפת בענף. לדבריו, כשיזם ירצה חשמל חכם בפרויקט הבא שלו, הוא כבר ידע לבחון ולבחור לפי סטנדרט R-SO8S', וכך יהיו לו פרמטרים מדידים למערכת. זה ישדר איכות, סדר, אחידות ושירות. וזה מה שחסר היום בענף.

"בסופו של דבר", הוא אומר, "בית חכם אמיתי לא נמדד בכמות הפונקציות אלא ברמת הדיוק, האמינות והשירות. וזה בדיוק מה שאנחנו מביאים, ומה שאנחנו מאמינים בו: אחידות, שקיפות וסטנדרט אחד גבוה לכולם. אני קורא מפה לכל ספק חשמל חכם, כל חשמלאי וכל מתקין: תפנו אלינו בכל ערוץ שתבחרו ובואו נחבור יחד כי בעזרת ההירתמות של כולנו נוכל לשנות ולהרים את התחום לסטנדרט חדש שעוד לא נראה באף מקום בעולם".

"עד שאסיים את המרוץ הזה" מסכם רוס, "התחום של החשמל החכם לא יהיה אותו הדבר כולם יעבדו פחות קשה, יותר מאורגן ובשקיפות ואני מאמין שזה גם יזלוג לתחומים אחרים. יש לי חלום קטן שאולי בזכות החברה הזו והחסכון שהיא מייצרת תפתח האפשרות להשקיע יותר משאבים בפיתוחים ישראלים רחבים יותר. מגיע לנו שמשהו יעבוד כמו שצריך, לא?".

לפרטים נוספים>>>>>>>


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

הצטרפו לניוזלטר של מרכז הנדל"ן

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם
  • אני מאשר/ת קבלת דיוור
  • תגובות

    הוספת תגובה
    {{ commentsComp.length - index }}.
    {{ comment.message }}
    {{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
    {{ reply.message }}
    {{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
    הראה עוד
    תגיות:סטנדרט אחידחשמל חכםגיא דייב רוסR.P.S.Sתחום הבנייהחוויית דייריםרשות מקרקעי ישראלפתרונות חכמיםתקן R-SO8Sשירות לדיירים

    הצטרפו לניוזלטר של מרכז הנדל"ן

    וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם
  • אני מאשר/ת קבלת דיוור
  •  
    מחפש...